sobota 25. dubna 2015

Co je nového, kotě? Aneb první setkání s Alexandrou Potter...

Ve Velké Británii údajně okupuje první desítku nejprodávanějších spisovatelek. Její knihy byly přeloženy do celé řady jazyků a v Česku debutovala románem Není přání jako přání. Řeč je o Alexandře Potter. Někteří ji milují, jiní odsuzují. Já jsem se s ní literárně setkala poprvé... Ptáte se, jaké to bylo? Čtěte dále.... 

Hned na úvod se přiznám, že knihu Co je nového, kotě? jsem si vypůjčila v knihovně. Ne snad, že by tenhle lehce oranžový román s přívětivou (a od pohledu romantickou) obálkou bylo problém sehnat...jen jsem si nebyla spisovatelkou vůbec jistá. Slyšela jsem o ní totiž letos... mimo jiné i to, že píše prostoduché romantické slátaniny. Protože jsem ale holka od přírody zvědavá (a na pomluvy nedám), řekla jsem si, že to s Alexandrou Potter přece jen zkusím... 
Hlavní hrdinka románu Co je nového, kotě? se jmenuje Delila, pracuje jako servírka a má (lehce obtloustlého) přítele Lennyho. Žijí spolu už dlouho a Delila se upřímně řečeno trochu... nudí. Koneckonců kdo by se jí divil... pro majitele obchodu s matracemi je totiž aktuálně vrcholem romantiky jídlo z indického bistra a večer před televizí... stačilo by Vám to v (necelých) třiceti letech? 
Lennyho se ovšem nevyplácí podceňovat - jednoho dne se vytasí s prstýnkem a žádostí o ruku. Delila je v šoku... kýžená radost se ovšem nedostaví. Večer, který měl být (minimálně druhým) nejšťastnějším v jejím životě, ji paradoxně přivede až na pohotovost... a právě tam se potkává s Charliem Mendesem. PANEM DOKONALÝM... 
Musím říct, že kniha Co je nového, kotě? mě opravdu překvapila a přesvědčila o tom, že naslouchat pomluvám se nevyplácí. Samozřejmě, že netuším, jaké jsou Alexandřiny další knihy... ale tahle je... no, řekněme moc hezká. Nečekejte od toho něco kdovíjak hlubokomyslného... ale za přečtení to určitě stojí. 
Román je příjemnou oddechovkou a zaručeně potěší. Malinko mě zklamal závěr, který byl na můj vkus až příliš rychlý a idylický... ale koneckonců... proč si jednou za čas něco takového nepřečíst? 
Pokud jste Co je nového, kotě? zatím nepřelouskali a máte chuť to zkusit, dám Vám radu - od knihy nic neočekávejte. Jedině tak si ji budete moci užít od začátku až do konce.... 
Za mě 65% - pomyslné bodíky strhávám za až příliš "za vlasy přitažený" závěr. Jinak ale určitě palec nahoru... a slib, že se knihám Alexandry Potter zcela jistě nebudu vyhýbat. 

Název: Co je nového, kotě? 
Autor: Alexandra Potter 
Přeložila: Denisa Novotná, jr. 
Vydalo nakladatelství: Agentura Kristián 
Rok vydání: 2013
Počet stran: 254
Hodnocení: 65%

1 komentář:

  1. Romantiku moc nečtu, jen občas jako vyjímku, abych měla bohatší repertoár.
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat