pátek 12. června 2015

Hledáte trochu ledového osvěžení? Zkuste thriller Ještě mě nezabíjej

Do Česka vrhlo léto a s ním i pravidelné vlny tropických veder. Pokud si stejně jako já v poslední době připadáte po večerech rozpálení tak, že ani (jindy osvědčená) vychlazená kofola nepomáhá, mám pro Vás tip - přečtěte si knihu Ještě mě nezabíjej od Joy Fieldingové. 
Musím říct, že thriller jsem nečetla už celé měsíce... upřímně řečeno, není to zrovna žánr, který kdovíjak vyhledávám... O to příjemnější změna to ale ve výsledku byla. 
Hlavní hrdinkou téhle (v roce 2010 vydané) knihy je Casey Marshallová. Interiérová designérka, která je krásná, inteligentní, schopná a hlavně (a to je ze všeho nejdůležitější) neuvěřitelně bohatá. A k tomu všemu má také milujícího manžela a skvělé kamarádky. Hotové dítě Štěstěny. 
Říká se ale, že všechno je pomíjivé a Casey to bohužel zažije na vlastní kůži - jednoho dne do ní totiž v plné rychlosti narazí auto, následkem čehož Casey upadne do kómatu. 
V tomto stavu sice vnímá, ale nemůže se hýbat, nevidí a nedokáže promluvit. Situace ovšem překvapivě přináší i jisté výhody - Casey se díky ní dozvídá, že ne všichni lidé kolem jsou takoví, za jaké je před úrazem považovala. Smutné zjištění. Co teprve, když detektiv Spinetti prohlásí, že Caseyina nehoda nebyla nehodou, ale dobře naplánovaným pokusem o vraždu. Proč by se jí ale někdo pokusil zabít? 
Musím říct, že tahle kniha mě opět přesvědčila o tom, že Joy Fieldingová (od které jsem v minulosti četla třeba Zachráníš mě ráno nebo Dobré úmysly) svému řemeslu zkrátka rozumí a dokáže napsat neuvěřitelně napínavý a velice krásně vypointovaný příběh. Knížka Zachráníš mě ráno se mi moc líbila - dokonce natolik, že jsem v závěru bojovala s touhou se na to "vykašlat" a urychleně si přečíst poslední kapitolu (jen abych už konečně věděla, jakže to dopadne...). Děj totiž neustále graduje, což může být pro některé nedočkavce opravdu náročné. :-)
Suma sumárum: Pokud jde o datum vydání, je tahle kniha už trochu starší, ovšem rozhodně stojí za přečtení. Pokud hledáte příjemnou oddechovku, která ale nešetří napětím a mrazivou atmosférou, bude se Vám Ještě mě nezabíjej určitě líbit. Skvělé osvěžení, které v horkých letních dnech doporučuji - thriller je jako studený zmrzlinový pohár s překvapením na dně sklenice. Za mě velká, dvakrát podtržená jednička a 70 procent. 

Název: Ještě mě nezabíjej 
Autor: Joy Fieldingová 
Přeložila: Milena Havlová 
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2010
Počet stran: 304
Hodnocení: 70%

1 komentář: