středa 26. srpna 2015

34. týden s knížkou

Ahoj všichni!


Rubrika "Týden s knížkou" se opět rozroste o další příspěvek! Ptáte se proč? Jednoduše proto, že mám spoustu novinek... a vlastně ani nevím, kterou z nich začít. 
Ale asi začnu tím, že Knižní večírek byl pozván na Knižní setkání, jehož tématem bude kniha Měděný jezdec od Pauliny Simonsové. Pro můj blog je to velká čest! Setkání se uskuteční v Brně u všemi milované Rodaw, na kterou se těším asi tak jako na Vánoce (a věřte mi, že na ty já se těším opravdu hodně - jsem takový... jak to jen říct... Vánoční maniak)! 

Původně se mělo setkání uskutečnit poslední srpnový víkend, ale protože Rodaw do toho přišly nepředvídatelně předvídatelné okolnosti (rozuměj státní maturitu z matematiky), akce byla odložena a s největší pravděpodobností se uskuteční 27. září. 
Musím se přiznat, že mně osobně ten měsíční odklad vyhovuje, protože ačkoliv knihu, která bude hlavní hvězdou večera, svědomitě čtu už týden, jsem zatím zhruba v polovině (a pak kdo je extra pomalý čtenář.... ). 
Každopádně zatím to vypadá, že bych k Irence měla dorazit už v sobotu 26. září, tedy den před Setkáním. Rodaw vyhrožuje společným videem, takže uvidíme... (nebo spíš Vy uvidíte, já se pro jistotu koukat nebudu...:-) )
Na Setkání by mělo dorazit i několik dalších blogerek - například Verunka z Knihy jako sen. Určitě ji znáte, je to taková ta sympatická slečna, která nejen že natáčí knižní videa, ale dokáže toho za měsíc strašně moc přečíst - těším se na ni. :-)
Další novinkou, kterou mám (a která asi ve skutečnosti žádnou novinkou není) je fakt, že jsem si objednala srpnového Knihobita a vyhlížím ho každým dnem! :-) Moc se na něj těším, protože moje první zásilka, kterou jsem si objednala v červenci, byla skvělá a naprosto předčila moje očekávání. Takže už se nemůžu dočkat SMSky od České pošty - doufám, že ji ve svém mobilu najdu co nevidět. 
A teď jedna neknižní informace - o víkendu (nebo těsně před víkendem) budu péct dýňový koláč. Minulý týden jsme byli podarováni krásnou dýní, kterou by bylo škoda nevyužít - v koláči bude skvělá. 
Mimochodem, pokud se dýní bojíte -  já se jich bála taky. Začala jsem s nimi pracovat teprve, když jsem před čtyřmi lety vylétla z hnízda. Zprvu jsem na ty divné plody z čeledi tykvovitých koukala dost nedůvěřivě, ale po čtyřech letech Vám říkám, že dýně je učiněný zázrak. Díky tomu, že sama o sobě nemá žádnou chuť, můžete s ní dělat téměř cokoliv - dá se z ní připravit polévka, nákyp, slaný bramborák i sladký koláč. My máme rádi dýni na sladko - právě ve formě koláče, ale dělala jsem už i slanou verzi a dopadlo to výborně. :-))) 
Každopádně na víkend se chystám péct dýňový koláč podle receptu z blogu Děvče u plotny. Tenhle blog jsem objevila nedávno a je naprosto skvělý. Najdete na něm spoustu úžasných receptů, lákavých fotek a parádních kulinářských vychytávek - tak šup na www.devceuplotny.cz. Jo, a můžete se podívat také na facebook - heslo Děvče u plotny. 
Nevím, jestli jsem se Vám o tom zmínila (spíš asi ne), ale pečení je moje vášeň. :-) Sice nevařím (protože to neumím a ani to umět nepotřebuju - vaří muž), ale pečení a cukrařině jsem úplně propadla. Ve volných chvílích, v nichž zrovna nepracuju, neuklízím, nečtu nebo se nekoukám na knižní blogy, projíždím blogy a stránky o jídle. Oblíbených foodblogů mám hned několik. :-)
No... nějak jsem se rozohnila... takže už jen rychlý závěr. 
Aktuálně čtu knihu Měděný jezdec (jaké překvapení!!! :-))) ) a moc se mi to líbí. Musím říct, že mě tenhle román nesmírně překvapil! Je to velice reálně, ale čtivě napsaná kniha, která si rozhodně zaslouží, aby se o ní vědělo! Hlavní hrdinové Vám budou  blízcí už po  několika stránkách, děj navíc plyne lehce a přitom dynamicky. 
Je ještě brzo na to, tuhle knihu hodnotit, ale každopádně pokud máte rádi příběhy z druhé světové války, zkuste ji! Válka je tady popsaná opravdu uvěřitelně a vypadá to na velice silný román.... už teď můžu říct, že mě kniha nesmírně zasáhla a byť ještě nejsem ani v půlce, mám jasno v tom, že si rozhodně koupím i druhý díl téhle série. 
Tak, a to by bylo pro dnešek ode mě všechno! Moc děkuji za to, že jste si tenhle příspěvek přečetli. Pokud mi chcete něco sdělit, můžete to udělat prostřednictvím komentářů pod příspěvkem, nebo jednoduše prostřednictvím facebooku. :-) Odkaz na facebookovou stránku blogu najdete ZDE
Mějte se krásně a určitě mi dejte vědět, co právě čtete... případně jak se Měděný jezdec líbil Vám. :-)
Krásný den!

Žádné komentáře:

Okomentovat