středa 19. srpna 2015

Alexandra Potter opět Lásce na stopě


Britská spisovatelka Alexandra Potter mě baví. Ne snad, že by psala knihy, od kterých se nemůžete odtrhnout, ale jednoduše proto, že valná většina českých čtenářek ji odsuzuje. Nebýt mé chorobné zvědavosti, asi bych tuhle sympatickou čtyřicátnici minula... což, jak se zatím ukázalo, by byla velká chyba! 
Poprvé jsem se s Alexandrou Potter setkala prostřednictvím jejího románu s názvem Co je nového, kotě?, a protože mě tahle knížka mile překvapila, bez ostychu jsem sáhla po další. Tentokrát moje volba padla na Alexandřin v Česku zatím poslední vydaný román Lásce na stopě. Pokud se ptáte proč, mám pro Vás vcelku nezajímavé a povrchní vysvětlení - upoutala mě obálka. Je moc hezká a připadá mi, že voní prázdninami... ostatně hlavní hrdinka této knihy jede na dovolenou... 

Ústřední postavou románu je Ruby Millerová - vcelku úspěšná spisovatelka příběhů o lásce. Její slibně se rozvíjející kariéra ovšem nečekaně bere za své, když jednoho dne načapá milovaného muže v náruči jiné ženy. V tom okamžiku se ztrácí nejen Rubyina vidina manželství, ale také veškerá její inspirace ke psaní. Na radu své literární agentky se tedy mladá spisovatelka vypraví na dovolenou. Spontánně si vybere Indii, kde je toho času na dovolené i její sestra Amy... 
Poklidný pobyt na indických plážích se nečekaně zkomplikuje, když se Amy jednoho dne beze stopy ztratí... a Ruby tak postaví před nelehkou volbu. Má se mladá spisovatelka vrátit do Londýna a ponechat tak dospělou sestru svému osudu, nebo by měla v Indii dočasně zůstat a pokusit se Amy vypátrat? Příběh plný otázek a odpovědí může začít... 
Musím říct, že román Lásce na stopě mě rozhodně nezklamal. Hlavní hrdinka Ruby mi sice v několika pasážích dost silně lezla na nervy, ale nakonec se z ní vyklubala sympatická a odvážná žena, se kterou bych se ráda potkala. :-) Příběh byl psán jednoduše, ale mile, děj příjemně ubíhal. Hlavní zápletka knihy mě překvapila - dle mého soudu z ní autorka vytěžila téměř maximum. 
Co mě trochu zklamalo byl samotný (lehce za vlasy přitažený) závěr. Připadal mi až příliš rychlý a nedozvěděla jsem se některé věci, které bych se (coby pozorný čtenář) dozvědět chtěla. I tak ale knihu hodnotím pozitivně a budu ji určitě doporučovat dále. :-)
Suma sumárum - za mě palec nahoru. Román Lásce na stopě oceníte hlavně na dovolené, nebo pokud se cítíte unaveni, a potřebujete vzpruhu v podobě hezkého romantického příběhu. Bylo to příjemné počtení. 

Název: Lásce na stopě
Autor: Alexandra Potter
Přeložila: Ivana Mičínová 
Vydalo nakladatelství: Komunikační agentura Kristián 
Rok vydání: 2014
Počet stran: 312
Hodnocení: 80%

Žádné komentáře:

Okomentovat