sobota 12. prosince 2015

Jak se zbavit Matthewa... aneb když se milenec stane noční můrou


Na starém známém "nesuď knihu podle obalu" asi opravdu něco bude. Koneckonců přesvědčila jsem se o tom už mockrát... ale jak je vidět, asi ne dost. Pravdivost tohoto výroku mi nedávno připomněla kniha s názvem Jak se zbavit Matthewa od Londýňanky Jane Fallon. Tenhle na první pohled nenápadný román je jedním slovem skvělý a zaslouží si moře pozornosti. Bohužel podle mého názoru tak trochu "dojel" na nepovedou obálku, která příběh ani zdaleka nevystihuje... Co si budeme nalhávat - obálka je koneckonců to první, čeho si na knize všimneme...
Hlavní hrdinka románu - sekretářka Helen - má už dost přes třicet a (světe, div se) spí se svým o dvacet let starším šéfem. Jejich románek, o kterém kolegové nemají ani tušení, trvá už dlouho, a tak není divu, že Helen jednoho dne "bouchne do stolu" s klasickým požadavkem - buď ona, nebo já. 

Její nadřízený Matthew má evidentně jasno - sbalí se a odchází. To, co zprvu vypadá jako klasické nedorozumění získá nebývalé rozměry - Matthew se neozývá. Helen absolvuje několik osamocených večerů s lahví vína a pořádnou depresí... načež se (zcela logicky) začne pomalu vzpamatovávat... 
A zrovna, když si říká, že být sama je vlastně docela fajn, Matthew se nečekaně objeví na jejím prahu - s kufry u nohou.... 
Musím říct,  že román Jak se zbavit Matthewa mě strašně moc překvapil. Tím spíš, že jsem ho koupila ve výprodeji za naprosto směšnou sumu a ještě k tomu jen proto, abych splnila limit pro poštovné zdarma. 
Jane Fallon mě ale bavila od začátku do konce. Námět sám o sobě je docela neotřelý a hlavní hrdinku jsem si oblíbila takřka okamžitě. S osudem bojovala statečně, byla neuvěřitelně kreativní a pro splnění svých cílů byla ochotná udělat téměř cokoliv... i kdyby to znamenalo překonat množství komických situací. 
Když už jsme u těch komických situací - v některých pasážích jsem samu sebe přistihla, že se usmívám. :-)
Román Jak se zbavit Matthewa je milý, vtipný a svižný literární počin, který oceníte zejména po náročném dni v práci. Je to odlehčené, ale velice zdařilé čtení ke kafíčku či do vlaku, čtení, které Vám zpříjemní i ten nejpošmournější den. 
Suma sumárum: Oddechovka, která zaručeně potěší. Škoda jen té ošklivé obálky, která tuhle knihu zbytečně degradovala do výprodeje... 

Název: Jak se zbavit Matthewa 
Autor: Jane Fallon 
Přeložila: Dana Chodilová
Vydalo nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2012
Počet stran: 348
Hodnocení: 100%

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Taky jsem si ji kdysi koupila za pár korun v Levných knihách a ještě jsem ji nepřečetla, ale hodně jsi mě nalákala, takže se do ní pustím co nejdřív :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky ji mám z LK doma už docela dost dlouho a jsem ráda za tvoji pozitivní recenzi. Ta obálka je opravdu příšerná :-D

    OdpovědětVymazat