pátek 25. března 2016

Obuvníkova žena umí pohltit i rozplakat...


Musím se Vám přiznat k jedné věci - obvykle romány, které se odehrávají v minulosti, nečtu. Vím, že je to chyba a asi tím samu sebe ochuzuji o spoustu nezapomenutelných zážitků, ale tak nějak už léta tíhnu ke knihám odehrávajícím se v současnosti. Na Obuvníkovu ženu jsem ale byla nalákána videobloggerkou Verunkou z kanálu Knihy jako sen. Pokud byste Verču náhodou neznali, určitě se na její videa podívejte - kanál najdete ZDE. Mám to štěstí, že jsem ji poznala osobně a něco Vám řeknu - nejen, že je to velice milá a kultivovaná mladá dáma, ale navíc toho má spoustu načteno. Opravdu netuším, jak to dělá, ale za měsíc toho dokáže přečíst fakt hodně... No, každopádně Obuvníkovu ženu najdete v jejím videu "Nejlepší knihy za rok 2014." Moc mě zaujalo, když o této knize Verunka mluvila, a když jsem navíc zjistila, že ji mají v místní knihovně k vypůjčení, bylo rozhodnuto....

Hlavními hrdiny příběhu, který se odehrává od počátku 20. století v Itálii, jsou Ciro a Enza. Zatímco Enza je nejstarší z šesti dětí a žije s rodiči v pronajatém domečku v malé horské vesničce, její vrstevník Ciro vyrůstá v klášteře a spolu s bratrem Eduardem ho vychovávají jeptišky. Život v klášteře není ani zdaleka tak nudný a asketický, jak se na první pohled zdá - hoši jsou tam spokojeni. K jeptiškám byli odloženi vlastní matkou, která se psychicky zhroutila po smrti jejich otce, a v klášteře si zvykli rychleji, než by sami čekali. 

Poprvé se Ciro a Enza setkají na pohřbu Enziny nejmladší sestřičky Stelly, podruhé o mnoho let později až v USA. Ciro se ve státech využil obuvníkem, zatímco Enza pracuje jako švadlena v Metropolitní opeře... 

Jak se zdá, ani jeden z nich na toho druhého nikdy nezapomněl... 

Musím říct, že tato kniha je NAPROSTO ÚŽASNÁ a doporučuju ji každému z Vás. Adriana Trigiani napsala nesmírně čtivý a nevyzpytatelný příběh - čímkoliv chcete ručím za to, že se Vám vryje až do srdce. Na atraktivitě mu navíc dodává, že se autorka inspirovala životním příběhem vlastních prarodičů.... 

S hrdiny, Enzou a Cirem, prožijete několik desítek let a budete u všech jejich životních vzletů i pádů. Román je napsaný velice hezky a srozumitelně, je znát, že autorka má linii příběhu do detailu promyšlenou. Knížka hodně působí na emoce - bezpočtukrát se mi při čtení draly slzy do očí. A v závěru už jsem plakala úplně (a vůbec se za to nestydím...). Není tu nouze o milé a místy i vtipné pasáže, ale nechybí ani to, co k životu patří - smrt, bolest a zklamání. Vystupuje tu také řada vedlejších postav - stoprocentně si oblíbíte i je. 

Knížka je poměrně tlustá (má téměř 500 stran), ale rozhodně se tím nenechte odradit. Čtení Vám totiž půjde velice snadno a ten životní příběh, který se tu ukrývá, za to rozhodně stojí. Já jsem se ani chvíli nenudila a posledních sto stránek jsem musela přelouskat doslova "na jeden zátah." Prostě nebylo možné odejít....

Obuvníkovu ženu doporučuji úplně všem bez rozdílu věku a pohlaví. :-) Stoprocentně nadchne ženy i muže. :-) Líbit se bude i milovníkům rodinných ság a historických románů. Ocení ji také ti z Vás, kteří rádi s hrdiny setrvávají většinu jejich života... 

Knížka má navíc úžasnou obálku, která se stane ozdobou každé domácnosti. Nálepku světový bestseller si Obuvníkova žena stoprocentně zaslouží. 

Za mě velký palec nahoru - bylo to úžasné. A pochopitelně děkuji Verunce - bez jejího videa bych knížku určitě neobjevila. 

Název: Obuvníkova žena 
Autor: Adriana Trigiani 
Přeložil: Martin Pokorný 
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2014
Počet stran: 472
Hodnocení: 100 %

Žádné komentáře:

Okomentovat