sobota 20. srpna 2016

Heřmánkové údolí zavoní každému...

Přátelé, asi se budu opakovat, ale ona záludná otázka se doslova nabízí: "Proč české autory čteme (a propagujeme) tak málo?" Vždyť jsou mezi nimi lidé, kteří psát opravdu umějí! Hana Marie Körnerová, rodačka z Litoměřic, je toho důkazem. Heřmánkové údolí je už druhá kniha, kterou jsem od ní četla (první byl historický román Dům U Tří borovic) a už teď vím, že se podívám i po další její tvorbě. Heřmánkové údolí totiž pozitivní dojmy z Domu U Tří borovic ještě předčilo - tahle kniha je naprosto famózní. Možná za to může i skutečnost, že stojí na skutečných událostech. 


Příběh románu Heřmánkové údolí začíná v roce 1946, kdy hlavní hrdinka Anna přijíždí vlakem z Ukrajiny do Československa. Coby sirotek jede "za lepším životem" a za příbuznými, které nikdy v životě neviděla. Už na nádraží se ale ukazuje, že ne všechno bude takové, jak se na první pohled zdálo. Několik hodin po příjezdu se navíc Anna dozvídá, že v rodině maminčiny sestry Markéty zůstat nemůže... 

Víc Vám z příběhu neprozradím, protože nemám ráda recenze obsahující spoilery, a cokoliv bych teď řekla navíc, by spoiler nepochybně byl. 

Každopádně román Heřmánkové údolí je naprosto úžasná kniha, kterou zhltnete jako malinu. S hlavní hrdinkou Annou strávíte v podstatě celý její život. Život, který byl plný osudových rozhodnutí a zvratů. Přestože kniha není příliš obsáhlá - má jen něco přes 250 stránek - je velmi dynamická a hodně čtivá. Ani chvíli jsem se nenudila - stále se něco dělo. 

"Plusové body" musím autorce dát za velice uvěřitelné vykreslení postav a tehdejší reality. V knížce uvidíte, jak se postupně měnila politická situace a jak to ovlivňovalo život "obyčejných" lidí. Je tady zmíněný odsun Němců i nástup KSČ. Nečekejte ale žádné politické pojednání - do příběhu všechno perfektně zapadá.  Haně Marii Körnerové jsem věřila každé slovo a vždy, když jsem si myslela, že už mě překvapit prostě nemůže, přišel další zvrat. 

Anna skutečně neměla lehký život. 

Tahle kniha se tváří jako romantická oddechovka (vybízí k tomu název i obálka), ale ve skutečnosti je to velice silný příběh. Příběh ženy, která se musela naučit hrát i s horšími kartami. Příběh ženy, která neztrácela naději a která na konci tunelu vždy viděla probleskovat světlo. 

Heřmánkové údolí rozhodně doporučuji! A to i těm z Vás, kteří jsou vůči knihám značně kritičtí a v románech potřebují mít "něco navíc." Od knížky jsem se nemohla odtrhnout a věnovala jsem jí každou volnou chvíli. Díky tomu jsem ji měla přečtenou velice rychle a musím říct, že mi to (trochu paradoxně) bylo líto. 

Chcete-li jít tzv. "na jistotu," sáhněte po této knize. 

Na dovolenou doporučuji brát jen pokud víte, že budete mít čas na čtení. V opačném případě byste trpěli. :-) 

Skvělá kniha!

Název: Heřmánkové údolí 
Autor: Hana Marie Körnerová 
Vydalo nakladatelství: Moba (2. vydání)
Rok vydání: 2013 
Počet stran: 253
Hodnocení: 100 % 



Žádné komentáře:

Okomentovat