sobota 29. října 2016

Sladké zapomínání potěší recepty i příběhem, ale svoje mouchy má...

Když se mi do rukou dostal paperback nazvaný "Sladké zapomínání," přiznám se, že očekávání byla veliká. Lákala mě krásná obálka, recepty, které jsem v této knížce zahlédla, i chvalozpěvy, které na tento román pěla Irenčina maminka Lia v jednom ze svých videí (na toto video se můžete podívat ZDE.) Ale někdy jsou očekávání na škodu. Ač anotace zněla velice slibně, nakonec to taková sláva nebyla...



Hlavní hrdinkou příběhu je šestatřicetiletá rozvedená Hope, o jejímž životě by se dalo říct ledacos, jen ne to, že je jednoduchý. Rozpad manželství, pubertální dcera, která je toho času věčně nespokojená, a krachující pekárna - tak aktuálně vypadá Hopin život. Smutné je, že psychicky zlomená žena se nemá o koho opřít - matka zemřela na rakovinu prsu, Hopina milovaná babička má Alzheimerovu chorobu a komunikace s bývalým manželem je víc než problematická. A tak se Hope snaží statečně odrážet útoky svých věřitelů, kteří hrozí, že jí pekárnu zabaví, a modlí se za zázrak.... 

Namísto toho je ale Hope požádána svou babičkou, aby jela do Francie a ve zdejším hlavním městě vypátrala své předky. Ale dá se ještě věřit ženě, jejíž paměť se stále víc a víc propadá do černé díry?

Je potřeba říct, že tato kniha má dvě časové linie - současnou a minulou. V minulosti sledujeme příběh Hopiny babičky, Rose. 

Bohužel, ač jsem se na knihu velice těšila, ve výsledku jsem spíše zklamaná. První polovina knihy mi totiž přišla nudná a do čtení jsem se musela vyloženě nutit. Jakmile se román přehoupl přes dvou stou stránku, příběh mě do sebe začal neuvěřitelným způsobem vtahovat a posledních padesát stran již nebylo možné knihu odložit. Minulá linie mě bavila podstatně více než životní peripetie Hope - předpokládám, že to bylo tím, že se hlavní hrdince zkrátka nepodařilo získat moje sympatie. 

Velké plus autorce uděluji za recepty na sladké dobroty, kterých je v knize tak akorát a které "jsou použitelné" i v mojí kuchyni. Určitě nějakou sladkost z tohoto románu  upeču a moc se na to těším.

Bohužel kniha jako taková mě příliš neoslnila. Škoda toho pomalého, rozvláčného začátku. Závěr byl totiž nádherný a myslela jsem na něj ještě dlouho po dočtení. Ukápla i nějaká ta slza...

Sladké zapomínání je kniha, kterou rozhodně stojí za to vyzkoušet a která se bude líbit všem milovníkům červené knihovny a sladkostí. Námět knihy je velice pěkný a neotřelý, ale mám výhrady k hlavní hrdince, která mi byla chvílemi hodně protivná. Začátek mi přišel zbytečně rozvláčný. Uvítala bych, kdyby autorka více rozpracovala příběh z minulosti, který mě od počátku bavil a zajímal. 

Za mě Sladké zapomínání bohužel jen lepší průměr, a proto dávám 70 %. 

Název: Sladké zapomínání
Autor: Kristin Harmel
Přeložila: Marcela Nejedlá
Vydalo nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2013
Počet stran: 396
Hodnocení: 70 %





Žádné komentáře:

Okomentovat