pátek 18. listopadu 2016

Žena vlivného muže dokazuje, že i v jednoduchosti může být síla...


Pokud sledujete Knižní večírek alespoň trochu pravidelně, myslím, že se daly vypozorovat dvě věci. 1) jsem úchyl na krásné obálky! Pokud kniha nemá graficky vymazlenou obálku, šance, že si ji pořídím, se rapidně snižuje. 2) mám ráda slovenské autorky, jejichž knihy u nás vydává především nakladatelství Brána. Oba body splňuje Žena vlivného muže z dílny Adriany Macháčové - knížka, kterou mám doma už celé věky a o které jsem skoro nic nevěděla. Zaujala mě totiž hlavně tím, jak vypadá. A pro tentokrát mám skvělou zprávu - obsah za obalem nijak nepokulhává! Tahle kniha bude nejen ozdobou každé knihovny, ale také příjemnou jednohubkou, kterou oceníte v sychravém odpoledni i za časů čtenářské krize... 


Román sleduje především životní peripetie Táni Reinerové. Táňa je toho času manželkou bankovního ředitele Romana a maminkou dvou malých dětí. Potkáváme se s ní ve chvíli, kdy se jí zhroutil svět - i Tána totiž přišla manželovi na nevěru. Jenže to, co zprvu vypadalo jako nevinný románek, se ve skutečnosti zdá být mnohem vážnější a pár, kterému kdysi známí záviděli, se ocitá před rozvodem. 

Jak se ale Táňa, která byla  zvyklá trávit dny úklidem a vařením pro rodinu, s novou životní zkušeností vypořádá? Podaří se jí získat milovaného manžela zpátky? A stojí vůbec za to poničené manželství zachraňovat? 

To musíte, vážené dámy, zjistit samy - já už víc neprozradím!:-)

Každopádně Žena vlivného muže ode mě získává velký palec nahoru. Ač její hodnocení na Databázi knih není nijak převratné, mně se tento román opravdu velice líbil. Adriana Macháčová ho napsala čtivě a uvěřitelně, děj plyne lehce a nikde se nezadrhává. Román není nijak zdlouhavý a velké plus dávám i za to, že jsem do poslední chvíle nedokázala odhadnout, jak skončí. 

Uznávám, že zápletka příběhu  je značně banální a hlavní hrdinka je místy dost naivní - na šarmu to ale téhle knížce neubírá. Čte se opravdu jedním dechem. Nečekejte ovšem nic hlubokomyslného, ani filozofického. Je to jednoduchá, ale milá knížka. Sice ve Vás nezanechá žádnou silnější stopu, ale za to se Vám postará o jedno hezké odpoledne. Což taky není k zahození, že? 

Když to shrnu, román Žena vlivného muže považuji za velice pěkný a podařený. Je to kniha, u které si maximálně odpočinete a odreagujete se. Tento román ocení hlavně ženy, které mají rády příběhy ze života, ve kterých prim hrají mezilidské vztahy. A určitě to bude i hezký vánoční dárek! 

Název: Žena vlivného muže
Autor: Adriana Macháčová 
Přeložila: Ludmila Dobríková 
Vydalo nakladatelství: Brána
Rok vydání: 2015
Počet stran: 240
Hodnocení: 100 % 

1 komentář:

  1. Ne, že bych si knihu musela nutně přečíst, ale až budu mít náladu na něco lehkého a oddechového, vím po čem sáhnout :)

    OdpovědětVymazat