sobota 10. prosince 2016

Báječný krámek s čokoládou Vás donutí mlsat...


Báječný krámek s čokoládou Jenny Colganové je pro mě tak trochu výjimečný už sám o sobě. Koupila jsem si ho totiž na pražském veletrhu Svět knihy v roce 2015, kdy jsem na tuto akci zavítala vůbec poprvé. Až do letošního listopadu ale knížka čekala na přečtení. Vlastně ani nevím proč... I když - upřímně - trochu mě odrazovala ta délka. Knížka má totiž 360 stránek a docela nahuštěná písmenka... 


Hlavní hrdinkou příběhu je Angličanka Anna Trentová, která pracuje v továrně na výrobu čokolády. Její relativně stereotypní život naruší vážný pracovní úraz. V nemocnici Anna potkává svou bývalou učitelku francouzštiny a mezi oběma ženami se zrodí křehké přátelství. Nakonec je to právě Claire, kdo Anně "dohodí" možnost odjet do Francie a pracovat v čokoládové manufaktuře. Anna po krátkém váhání přijímá a do Francie skutečně odjíždí... koneckonců co může ztratit? 


Hned na úvod svého hodnocení se přiznám, že od knihy Báječný krámek s čokoládou jsem měla veliká očekávání a ve finále jsem trochu zklamaná. Román v sobě sice ukrývá velice pěkný příběh, ovšem také hodně popisu, což já osobně moc nemusím. 

Je ale potřeba zmínit, že v knize sledujeme dvě časové roviny - současný příběh Anny, která po vážném úrazu hledá znovu své místo v životě, a příběh Anniny učitelky Claire, který se odehrává v minulosti. K tomuto mám jen jednu poznámku - příběh Claire mě bavil o mnoho více. 

Děj Báječného krámku s čokoládou plyne velmi pomalu a pozvolna. Autorka si dává záležet na popisu atmosféry, což se u mě projevovalo tím, že jsem měla neustálou chuť na čokoládu. :-) 

I když mám k této knize i nějaké ty výtky, románu se nedá upřít skvělá gradace - konec mě vtáhnul a nepustil. Posledních 50 stránek jsem byla donucena sedět jako přikovaná a číst a číst a číst... dočkala jsem se krásného rozuzlení, které celkové hodnocení knihy výrazně vylepšilo. Palec nahoru dávám také za to, že kniha je nádherně graficky zpracovaná a bude vyjímat v každé poličce. Úžasná je i pod přebalem. 

Knize Báječný krámek s čokoládou nakonec (po zralé úvaze) dávám hodnocení 80 %. Je to román o hledání sebe sama a o tom, že nikdy není pozdě - třebaže situace mnohdy vypadá beznadějně. Knihu ocení hlavně milovníci dojemných příběhů, kteří nikam nespěchají a libují si v detailech. 

Za zmínku určitě stojí také lákavě vypadající čokoládové recepty v závěru románu, které prý autorka sama vyzkoušela... :-)

Název: Báječný krámek s čokoládou 
Autor: Jenny Colganová 
Přeložila: Zora Šíchová 
Vydalo nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2014
Počet stran: 360
Hodnocení: 80 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat