pátek 16. června 2017

Tři měsíce Florencie nabízejí odpočinek a pobavení...

Knížku americké spisovatelky Mary Carterové, Tři měsíce Florencie, mám doma už strašně moc dlouho. Vzpomínám si, že jsem ji koupila v nějaké super slevě na Buxu a sama sobě slíbila, že si ji schovám na léto. Jenže protože jsem pracující, to loňské uteklo nějak rychle, takže jsem se při úklidu knihovny před několika dny rozhodla, že nebudu na nic čekat a tenhle slibně vypadající románek přelouskám raději hned, než ho zase nějaká knížka předběhne... 
A víte co? Přece jen jsem čekala malinko víc... Knížka je to pěkná, ale...


Hlavní hrdinka románu Tři měsíce Florencie se jmenuje Lena a je jí osmatřicet let. Má dvě děti, psa a manžela, který učí výtvarné umění - toho času ve Florencii. Lenu potkáváme v okamžiku, kdy s nadšením očekává manželův návrat domů. Vaří Alexovo oblíbené jídlo a dokonce připravila uvítací ceduli. Kdo by se jí mohl divit, že? Vždyť manžel byl pryč půl roku! 

Záhy se ale ukazuje, že z romantického večera nic nebude. Alex totiž během těch šesti měsíců rozhodně nezahálel! Našel si o dvacet let mladší milenku a vrátit se domů nehodlá. Alespoň prozatím. 

Lena je ovšem žena činu. Po prvotním šoku sbalí děti, psa a nejnutnější zavazadla a vyráží nejbližším možným letadlem do Florencie, aby manžela přivedla zpátky k rodině... ale podaří se jí to? 

Musím říct, že román Tři měsíce Florencie mě překvapil tím, s jakou lehkostí a vtipem je napsaný. Přestože nemůžu říct, že by Lena byla moje oblíbená knižní hrdinka, ocenila jsem, že si i v opravdu vypjatých situacích dokázala udělat legraci sama ze sebe. 

Už z obálky je zřejmé, že knížka byla psána pravděpodobně jako letní oddechovka, kterou si přibalíte na pláž, nebo na lehátko k bazénu. Pokud k ní budete takto přistupovat, určitě Vás nezklame. Je to milé čtení, které ve Vás sice nic moc nezanechá, ale dovede příjemně zkrátit dlouhou chvíli, nebo čas nicnedělání. 

Za mě bohužel spíše ne. Děj mi připadal strašně plochý a předvídatelný. Knížka se sice četla lehce a rychle, ale autorka mě nijak nenutila do čtení. K románu jsem se vracela, protože byl čas, nikoliv proto, abych se konečně dozvěděla, jak že to s Lenou a jejím manželem dopadne... 

Ani popisy Florencie, o které se autorka evidentně snažila, mě nezaujaly. 

Celkový dojem vylepšil pěkný a dynamický závěr, který se Mary Carterové dle mého soudu podařil. 

Knížka Tři měsíce Florencie je pro mě bohužel spíše zklamáním. Svůj okruh nadšených čtenářů ale určitě má šanci najít. Román bych doporučila hlavně těm, kteří během roku příliš nečtou a teď hledají něco jednoduchého a milého, co by moli číst na dovolené. Je to taková "trochu vylepšená" harlekýnka, kterou přelouskáte bez námahy a bez přemýšlení. 

Nemůžu doporučit a knížka ode mě putuje do nového domova. 

Název: Tři měsíce Florencie
Autor: Mary Carterová 
Přeložila: Jana Jašová 
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2015
Počet stran: 360
Hodnocení: 60 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat