čtvrtek 29. ledna 2015

4. týden s knížkou


Dnes je čtvrtek, a tak dle mého nastal ideální čas napsat příspěvek do rubriky Týden s knížkou. Ze všeho nejdřív chci moc poděkovat fanouškům facebookové stránky blogu - k dnešnímu dni je Vás už dvanáct. Úžasný počet! :-) 

Pokud jde o to, co tento týden čtu... konečně jsem se dostala ke knize Stůj při mně, kterou jsem koupila na začátku prosince v pražském knihkupectví Neoluxor.

Musím se přiznat, že mám jeden neskutečně špatný "knižní zlozvyk" -  dost často vybírám tituly ke čtení podle obálek. Já vím, že je to špatné, protože výsledný vzhled obálky hodně záleží na tom, kdo ji dělá, takže s obsahem nemusí mít vůbec nic společného... ale nemůžu si pomoct. 
Když se mi líbí obálka, dost často knihu koupím, aniž bych si přečetla anotaci, takže občas bývám překvapená, co se mi to vlastně doma objevilo. :-)
Každopádně román Stůj při mně není ten případ - pravidelně totiž sleduju stránky nakladatelství Host. I když dosud jsem z HOSTa nic nečetla - můj první pokus (knížka Čtvrtky v parku) skončil asi na straně třicet. Ale není to kvůli tomu, že by ten román byl nezajímavý, to ne... jen jsem se do něj nedokázala začíst... asi je to ten typ knihy, ke které musíte dozrát, která potřebuje čas. 
Každopádně Stůj při mě se mi zatím moc líbí. Je to román, ve kterém šanci vyjádřit se dostávají všechny hlavní postavy, takže můžete nahlížet do jejich myslí a pocitů. 
Ona je zlomená z potratu vytouženého dítěte a rozchodu s manželem. On je zklamaný, protože ho partnerka ze dne na den opustila a nechala mu takříkajíc "na krku" rok a půl starou holčičku jménem Maisie. A k tomu všemu je tady Elizabeth - matka hlavního hrdiny, která už je sice mrtvá, ale přesto nedokázala svého syna opustit... 

Možná to působí jako "lehce předvídatelná slátanina," ale zatím nemám ten pocit. Jsem zvědavá, kam se děj bude ubírat a jak to dopadne. Těšte se na recenzi. 
Jinak tento týden konečně dorazil mnou dlouho očekávaný balíček z Bux.cz. Vylovila jsem si z něj rovnou tři knihy, takže jsem spokojená. 
Naše knihovna se tak (mimo jiné) rozrostla o knihu Večeře v ráji, Modré okenice a Kavárna na pláži. Musím říct, že nejvíc se těším na předposledně jmenovaný titul. Modré okenice totiž vypadají na (nepříliš tlustý) soubor povídek, takže by se to mohlo číst rychle - a třeba z toho bude pěkná oddechovka. 
Pokud byste se chtěli stát fanoušky Knižního večírku na facebooku, budu moc ráda. Odkaz najdete zde. 

1 komentář:

  1. Stůj při mně som pred pár dňami dočítala a je to krásna kniha. Taká romantická, predvídateľná, oddychovka, ale fakt krásna, len na ňu treba tú správnu náladu. I keď Čtvrtky v parku mi prišli o niečo lepšie :)

    OdpovědětVymazat