sobota 31. ledna 2015

Měsíční chvástačka za leden aneb co přibylo do knihovny

Musím říct, že tzv. "Měsíční chvástačka" je na knižních blozích mojí vůbec nejoblíbenější rubrikou. Proto doufám, že ta moje se Vám bude líbit stejně, jako mně se líbí ty Vaše.
Zjistila jsem, že vůbec není na škodu zrekapitulovat si, co jste za uplynulých třicet dní nakoupili - minimálně zjistíte, že jste za knihy opět utratili majlant. :-)
A v lednu to platí doslova - kdy jindy než v prvním měsíci nového roku je v knihkupectvích tolik slev? Ano, tušíte správně - podlehla jsem jim také. A dokonce hned dvakrát. 
Koupila jsem totiž román Poslední léto od Elin Hidebrand a Zlomená srdce od Emmy Gracia. Obojí vydal Baronet v roce 2013 a obojí nabízelo internetové knihkupectví Knihcentrum.cz za 59 Kč. No, neberte to. 
Musím se přiznat, že Baronet, pokud jde o knihy, můj favorit zrovna není, jelikož většinou vydává až moc velkou romantiku a to já nečtu. Zato moje pětašedesátiletá babička na Baronet nedá dopustit. Takže pokud zjistím, že Poslední léto nebo Zlomená srdce doma nechci, mám spolehlivého odběratele. 
Za poslední měsíc do naší knihovny přibylo také spoustu titulů literatury faktu a historických knih. Objednávku totiž dělal i můj partner. Rozrostli jsme se třeba o knihu Šílenství slavných Libora Budinského - který píše naprosto skvěle. Pokud si chcete přečíst něco "skutečného" a na chvíli si odpočinout od beletrie, můžu ho jen doporučit. Tomuhle pánovi totiž pravidelně vycházejí takové nepříliš dlouhé příběhy ze života slavných. Na světě už je třeba kniha Vraždy slavných, Tragédie slavných, nebo Popravy slavných. Já jsem zatím četla Sebevraždy slavných a musím říct, že mě to úplně pohltilo. V budoucnu si určitě přečtu celou edici.
Ale rozhodně to udělám až po tom, co si přečtu Psa ve městě od Veroniky Hájkové. Vůbec tuhle autorku (ani knihu) neznám, ale ta obálka je prostě boží. Pokud jste četli můj poslední týden s knížkou, tak víte, že na obálky docela hřeším... takže když jsem tuhle knihu objevila v jedné facebookové skupině, ve které si můžete koupit čtení z druhé ruky, neváhala jsem. 
Když už jsme u toho nakupování z druhé ruky, musím se pochlubit také Večírkem s přáteli a Nedělí u bazénu od Sophie Kinsella. Pořídila jsem je  "za pár peněz" a mám z nich obrovskou radost. 
No a konečně se dostáváme k mojí zatím poslední zásilce z Bux.cz, o které byl z velké části i zatím poslední Týden s knížkou. Tentokrát to vyhrály lednové novinky z nakladatelství Motto (Večeře v ráji a Modré okenice) a jedna nová knížka z Domina (Kavárna na pláži). Nemůžu se dočkat, až se do nich pustím... jestli budou ty knížky aspoň z poloviny tak skvělé, jako jejich obálky, máme se rozhodně na co se těšit. 
Pokud jste některou z výše zmíněných knih četli, nezapomeňte mi napsat své názory. Vyjadřovat se k mým nákupům můžete i na facebooku. Odkaz na stránku Knižního večírku najdete zde - 

2 komentáře:

  1. Knihy síce nie sú môj šálok kávy, avšak vyzerajú pekne. Prajem príjemné čítanie :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou nádherné knižní přírůstky :-)
    A samozřejmě nesmím zapomenout pochválit celkově tento článek - srší z něho pozitivní a neuvěřitelně milá energie :-)

    OdpovědětVymazat