středa 4. února 2015

Lásce se dá napomoct i ze záhrobí. Nevěříte? Přečtěte si román Stůj při mně


Daniela Sacerdotiová v Česku zatím moc známá není. Soudě podle její první (a velmi úspěšné) knihy Stůj při mně, kterou na konci roku 2014 vydalo nakladatelství Host, se to ale brzy změní. Román, který má přes 270 stran spatřil světlo světa už v roce 2011. Pokud jste ho zatím nečetli, určitě to udělejte - stojí to za to. 


V knize se setkáváme hned se třemi postavami. Elidith Lawsonové se život právě obrátil vzhůru nohama. Přišla totiž o vytoužené dítě (kvůli kterému mimo jiné podstoupila sérii umělých oplodnění) a posléze i o manžela. Pětatřicetiletá žena se na pokraji zhroucení vydává do Glen Avich - malého městečka na skotské vysočině - ve kterém, jak doufá, najde vytoužený klid. 
Jamie McAnena je umělecký kovář a žije v malém domku se svojí dcerou Maisií. Je rozvedený a hluboce zklamaný. Jeho bývalá žena Janet se totiž jednoho dne bez rozloučení sebrala a oba, jeho i Maisii, prostě opustila. Byla to malířka a život v zapadlém městečku  si zkrátka nedokázala představit... 
A konečně Elizabeth, matka Jamieho. Je už mrtvá, ale její duch zůstává s Jamiem. Nedokázala totiž nešťastného muže opustit... zvlášť, když vidí, že se Jamie trápí a pomalu propadá do závislosti na alkoholu...
Román Stůj při mně se dle mého názoru neuvěřitelně podařil. Je to sice romantická kniha, ale se silným a dobře propracovaným příběhem, takže nudit se nebudete. Do poslední chvíle jsem byla napjatá, jak příběh skončí.... a do poslední chvíle jsem si tím nebyla úplně jistá. 
Sympatická je na románu i skutečnost, že je vyprávěný z několika perspektiv - šanci vyjádřit se tak dostává Elidith, Jamie i Elizabeth. Díky tomu můžete bez problémů nahlížet do jejich myslí a slyšet názory všech zúčastněných. 
Také mě velmi potěšilo, že Elizabeth příběh obohacuje vyprávěním o smrti, umírání a zemřelých. Dozvíte se díky tomu například to, že Vaši blízcí Vás po odchodu na druhý břeh ještě nějakou dobu neopouštějí a pokud budete chtít, můžete je dokonce vidět, nebo cítit. Pokud Vám zemřel někdo, na kom Vám opravdu záleželo, je opravdu pohlazením si něco takového přečíst. Přitom to ale do příběhu skvěle zapadá a nepůsobí to nijak depresivně. 
Suma sumárum: Román Stůj při mě je prostě skvělý a mě si naprosto získal. Určitě budu tvorbu Daniely Sacerdotiové bedlivě sledovat a koupím si všechny její další knihy. Už se na to těším! 

Název: Stůj při mně 
Autor: Daniela Sacerdotiová 
Vydalo nakladatelství: Host 
Počet stran: 271
Rok vydání: 2014
Hodnocení: 100%

Pokud jste knihu četli, nezapomeňte mi do komentáře napsat, jak se Vám líbila. Diskutovat můžete i na facebooku Knižního večírku, který najdete zde.


1 komentář:

  1. Tedy jak mě kniha na první pohled nezaujala, tak mám po tvé recenzi tendenci okamžitě pro ni zaběhnout do knihkupectví! Moc pěkně napsáno :)

    OdpovědětVymazat