sobota 7. února 2015

5. týden s knížkou


Dokud jsem studovala, čas se neuvěřitelně vlekl. Na střední škole jsem už v úterý žila jen díky těšení se na víkend. Na VOŠce, se to trochu zlepšilo - věděla jsem totiž, že žurnalistika je přesně to, čemu se chci věnovat. Nicméně i přesto byly víkendy stále TOP v žebříčku oblíbenosti. Přitom jsem většinou o sobotách a nedělích nic nedělala... když teda pominu setkávání se s kamarády a občasné výlety. Užila jsem si krásná studentská léta a nelituju ničeho... jen toho, že jsem četla tak málo.
Teď bych četla pořád, ale jako zaměstnanec na to nemám čas. Většinu dne strávím v práci a když se večer dostanu ke knížce, moc nevydržím - a přitom je tolik naprosto skvělých knih, které si přečíst prostě musím!!!

Jak špatně jsem na tom se čtením, si uvědomím vždycky, když pro Vás píšu Týden s knížkou. Většina blogerů za týden stihne přelouskat kde co -  já jsem ráda i za jednu jedinou knihu! Bohužel ani dnešní příspěvek nebude rozmanitější - opět jsem rozečetla jen jeden román. Je to ale vynikající věc, a bude mi proto potěšením Vás s ní seznámit... 
Hned na úvod přiznávám, že kniha, o které dnešní příspěvek bude, je z knihovny. Rozhodla jsem se totiž, že se vrátím do studentských let a opět jsem se do ní registrovala, neboť jsem zjistila, že pokud bych si opravdu chtěla všechny knížky na čtení kupovat, budu se muset co nevidět z bytu vystěhovat. Přítel je totiž stejný "knižní blázen" jako já a shromažďovat ve dvoupokojáku knihy, nejde do nekonečna. 
Úplně první knížka, kterou jsem si (po několika letech) v knihovně půjčila, se jmenuje Těla na prodej a napsala ji Martina Cole. Rozhodně to pro mě není neznámá osoba - několik knížek od ní už mám za sebou. Musím říct, že do Těl na prodej jsem se okamžitě pustila... a nelituju. Martina Cole má prostě svůj styl, kterého se celkem striktně drží - takže když si od ní přečtete knížku a líbí se Vám, je takřka nemožné, aby se Vám druhá nelíbila. 
Vždycky jsou tam vraždy, drogy a podsvětí - o čemž svědčí i Těla na prodej. Je to román, ve kterém se hned dvě komisařky pokoušejí dopadnout sériového vraha, který ve městě zabíjí prostitutky. V tuhle chvíli jsem na straně 96 a už jsem byla účastna tří vražd... přitom dámy ještě nemají jedinou stopu a vůbec nevědí, kde vyšinutého zabijáka hledat... a já zatím taky nemám tušení, kdo by to vlastně mohl být (postav je v knize více a zatím se nikdo nechová podezřele). 
Musím říct, že jsem už několikrát odolávala pokušení, si prostě přečíst konec... což se mi běžně nestává. Martina Cole je dle mého názoru mistryně mezi vypravěčkami a dostane Vás přesně tam, kde Vás chce mít. 
Je to nesmírně osvěžující čtení, po všech těch románech, které jsem v poslední době přečetla. Pokud se chcete trochu bát a máte rádi knihy, které Vás udrží v napětí až do konce, rozhodně si Těla na prodej kupte (kniha vyšla v roce 2011, ale jak jsem zjistila, stále je běžně k dostání) nebo ji vyhledejte v knihovně. Rozhodně to stojí za to... už se těším, až budu psát recenzi. 
Pokud jste Těla na prodej už četli, určitě mi napište, jak se kniha líbila Vám... diskutovat společně můžeme i na facebooku. Odkaz najdete zde. Děkuji za každý komentář!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat