čtvrtek 26. března 2015

Kdo miluje nejvíc: Román, který Vás překvapí svou opravdovostí

Hned na úvod této recenze musím říct, že Tess Stimson jednoznačně patří k mým nejoblíbenějším spisovatelkám. Přečetla jsem od ní téměř vše, co kdy v České republice bylo vydáno, a zatím jsem nenarazila na román, který by mě zklamal. Knihu Kdo miluje nejvíc jsem před několika měsíci dostala od svého muže k narozeninám... a hrozně jsem se na ni těšila. 

Ústřední hrdinou tohoto v roce 2013 vydaného románu je podnikatelka Clare. Setkáváme se s ní ve chvíli, kdy se na svět derou její plánovaná dvojčata Rowan a Poppy. Porod je rychlý a spontánní - Clare porodí přímo na ulici. Ale i když má ze svých dětí obrovskou radost, záhy se ukazuje, že být matkou není vůbec jednoduché - tím spíš, když se o Vás začnou pokoušet poporodní deprese. A tak Clare, která je majitelkou prosperující sítě květinářství a které se dosud vždy dařilo vše, na co sáhla, jednoho dne (proti svému původnímu přesvědčení) najme chůvu Jennu. 
Jenna je krásná, mladá a s dětmi to evidentně umí... což imponuje nejen Clare, ale překvapivě i  jejímu o několik let mladšímu muži Marcovi... 
Musím říct, že román Kdo miluje nejvíc mě rozhodně nezklamal - zhltla jsem ho doslova "jako malinu." Jakkoliv se Vám teď může zdát zápletka knihy předvídatelná, vězte, že to tak není. Román je neuvěřelně dynamický a udrží Vás ve střehu až do poslední chvíle. Svědčí o tom mimo jiné i skutečnost, že jsem byla nucena číst si dokonce i NA ZÁCHODĚ (ano, ano, stydím se), jen abych už věděla, jak to dopadne. 
Veliký palec nahoru dávám knize za to, že příběh je vyprávěn z pohledu všech hlavních aktérů - takže máte dost času je poznat a rozhodnout se, komu budete takříkajíc "fandit."
Když jsem si četla názory na tuhle knihu na Databázi knih (což je server, který v poslední době navštěvuji stále častěji), zjistila jsem, že poměrně dost lidí má výtky k tomu, jak román skončil. Prý to bylo "moc rychlé a jako z amerického filmu." Já si to ale nemyslím. Je fakt, že kniha vygradovala jinak, než jsem předpokládala, ale to přece automaticky neznamená, že jsem naštvaná. Koneckonců Kdo miluje nejvíc pochází z edice Inteligentní romány pro inteligentní ženy a kdo ji zná, tak ví, že tady si koncem nemůžete být jisti nikdy. (I když musím říct, že to, jak rychle zmizela ze scény jedna postava, kterou jsem začala mít ráda, mě trochu mrzelo...)
Za mě každopádně veliké doporučení a plných 100%. Kdo miluje nejvíc je skvělá kniha, která si určitě zaslouží Vaši pozornost.

Název: Kdo miluje nejvíc 
Autor: Tess Stimson
Přeložila: Klára Šumová
Vydalo nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2013
Počet stran: 296
Hodnocení: 100%

1 komentář:

  1. Knihu jsem četla, určitě doporučuji, autorku mám ráda, čte se velmi dobře.

    OdpovědětVymazat