pátek 22. května 2015

Knižní večírek byl na veletrhu Svět knihy 2015

Ahoj všichni!


Srdečně Vás vítám u dalšího příspěvku, který tentokrát bude o veletrhu Svět knihy. Vím, že píšu trochu pozdě a většina blogerů mě už dávno předběhla, ale vzhledem k tomu, že jsem na téhle akci byla letos vůbec poprvé, článeček si prostě neodpustím. :-)

Koneckonců alespoň uvidíte, že ačkoliv jsem se teď nějakou dobu neozvala, stále žijeme knížkami.
Takže - na Svět knihy jsme vyrazili už v pátek, neboť mám šéfa, který je naprosto skvělý a který mě bez problémů na páteční odpoledne uvolnil. Ještě  jednou velké díky, pane D. :-)
Vyrazili jsme vlakem (přestože máme auto, do české metropole jiným způsobem ze zásady nejezdíme) pochopitelně s velkou taškou a jakž takž naplněnou peněženkou. Výstaviště jsme našli bez problémů, stejně jako pokladny a po nezbytném ceremoniálu (rozuměj vystání fronty a nákup lístků), jsme vešli do areálu.
A - jedním slovem ÚŽASNÉ! FANTASTICKÉ!! FAMÓZNÍ! Nic jiného se k tomu ani napsat nedá. Když vidíte tolik knížek pohromadě, tolik známých lidí a všechen ten personál z nakladatelství - je to zážitek. Opravdu. Ti z Vás, kteří ještě na Světě knihy nikdy nebyli - snažte se to příští rok napravit. Je to báječné. Uvidíte (téměř) všechna známá i méně známá česká nakladatelství, potkáte nějaké ty celebrity (my jsme narazili třeba na Ivetu Toušlovou nebo na Jana Potměšila) a můžete si popovídat o svých oblíbených knížkách s lidmi, kteří je přímo tvořili. Já jsem třeba "hodila řeč" s redaktorkou, která je zodpovědná za Zmrzlinové sedmé nebe (Argo), což je román, který se mi moc líbil. Skvěle jsme podebatovaly... (a já tímto té dobré duši moc děkuji - ačkoliv si nemyslím, že je pravděpodobné, že by to četla).
No - pokud se ptali, co jsme si přivezli - moc toho nebylo. Ne snad, že bychom si v té záplavě románů, detektivek a komiksů nedokázali vybrat... ale shodou okolností nám v ten samý den přišla objednávka z bux.cz, a protože byla trochu větší než obvykle, snažili jsme se držet zkrátka.
S těžkým srdcem se podařilo a domů jsme přivezli 4 knihy, 3 záložky a bezpočet edičních plánů, vizitek a letáčků.
 Jaké krásky jsem si domů přivezla já? Román Báječný krámek s čokoládou (takové dvojčátko Zmrzlinového sedmého nebe) a Kolotoč strachu z nakladatelství Brána. Z obou těchto krásek mám obrovskou radost.
Můj muž se zamiloval do dvou knih o hokeji, z toho jedna je ve slovenštině.
No... a to je asi tak všechno... :-)
Ještě jedna malá a ryze ženská poznámka na závěr - velice kvituji čistá WC. Je neuvěřitelné, že se dotčenému personálu podařilo zachovávat záchody v opravdu pěkném a reprezentativním stavu (byl tam dokonce i toaletní papír). Ostatně, dobrá organizace byla vidět na celé akci - před pořadateli smekám pomyslný klobouk a děkuju jim za skvělý zážitek. 
Nezapomeňte mi do komentářů napsat co pěkného jste si ze SVĚTa KNIHY přivezli Vy. Jak se Vám veletrh líbil? Co Vás naštvalo? Co Vás potěšilo? Co byste změnili? 
A pochopitelně mě moc potěší, když se stanete fanoušky Knižního večírku na facebooku. Odkaz najdete ZDE. 
Krásný den všem! Mějte se jak nejlépe můžete a hlavně - ČTĚTE. 

1 komentář:

  1. Já na Světě knihy nebyla, což mě hrozně mrzí a upřímně doufám, že se na něj příští rok podívám, protože představa, že ne, mě docela děsí... budu umíněná a řeknu, že se na něj vážně, ale vážně chci příští rok podívat. Zvlášť po těch článcích o něm, co jsem na všech různých blozích četla. :)

    OdpovědětVymazat