pátek 22. ledna 2016

Vyplatí se riskovat Pro jednu noc?

Slovenské spisovatelky mám obecně velice ráda, ale o Andree Rimové jsem jaktěživ neslyšela. A přitom ve své domovině je tahle sympatická absolventka prešovské univerzity velice úspěšná - na Slovensku už jí románů vyšlo několik. Po její knize "Pro jednu noc" jsem sáhla víceméně náhodou - potřebovala jsem doplnit objednávku kvůli poštovnému zdarma. O to větší překvapení pro mě tenhle nenápadný román byl... Nejen, že má krásnou obálku, ale v jeho příběhu se skrývá velice silné poselství - a to jak pro ženy, tak i pro muže... 

Viktorie a Tamara jsou kamarádky na život a na smrt už od základní školy. Jedna bez druhé neudělá ani krok - pojí je (téměř) sesterské pouto. Přesto se jednoho večera Viktorie nechá unést sílou okamžiku a znavená mnoha sklenkami alkoholu po vydařeném večírku si dopřeje jednorázový sex s Tamařiným snoubencem Jurajem. Svého prohřešku oba aktéři téměř okamžitě litují, ale jak známo - co se stalo, nedá se odestát... 

Dohodnou se tedy, že si toto "malé selhání" nechají pro sebe a oba se snaží jít dál. Tvářit se "jako by nic" zpočátku vůbec není snadné, ale když Viktorii do života vstoupí láska, všechno se pomalu vrátí do starých kolejí... 
Pravda, na kterou se Viktorie i Juraj snaží několik měsíců zapomenout, nakonec bohužel přece jen vyjde najevo.... a všichni zúčastnění za ni musí zaplatit. Asi i víc, než by si kdo pomyslel.... 

Musím říct, že tato kniha pro mě byla obrovským překvapením - tím spíš, když uvážím,  že se u nás doma ocitla náhodou. Příběh je opravdu čtivý a velice dobře napsaný, zápletka ze života. Nedá se říct, že mám za sebou něco podobného, ale cesty osudu jsou nevyzpytatelné a už v Bibli se píše, že ten, kdo je bez viny, ať hodí kamenem. Je strašně jednoduché odsoudit nevěrného manžela, milenku ženatého muže, nebo třeba někoho, kdo dá své dítě do dětského domova.... 
Nikdy nevíte, co má ten který člověk za sebou a co stojí na pozadí té které události... a všechno má svůj důvod. I tahle kniha je toho důkazem. 

Román Pro jednu noc se mi strašně moc líbil a zhltla jsem ho doslova "jako malinu." Je to příjemná oddechovka, ke které jsem se po celou dobu čtení velice ráda vracela. Příběh plyne snadno a bez zádrhelů - čte se rychle. Velké plus si kniha zaslouží také za velice překvapivý a silný závěr - že to dopadne zrovna takhle jsem nečekala ani ve snu. Konec je velmi emotivní a nechybí mu ani špetka napětí. 

Suma sumárum: Tahle knížka rozhodně stojí za přečtení. Radost udělá zejména milovnicím románů pro ženy a všem, kteří od čtení očekávají především odpočinek. I tento příběh má ovšem v sobě veliké poselství toho, že všechno se Vám v životě vrací a že jedna jediná chyba Vás může i po letech stát úplně vše... 

Název: Pro jednu noc
Autor: Andrea Rimová 
Přeložila: Zuzana Schönová 
Vydalo nakladatelství: Brána 
Rok vydání: 2014
Počet stran: 272
Hodnocení: 100 %




Žádné komentáře:

Okomentovat