středa 27. ledna 2016

Ztráty a nálezy potěší (nejen) pejskaře

Na úvod této recenze se Vám musím k něčemu přiznat... Knížku Ztráty a nálezy jsem si vypůjčila v naší městské knihovně a měla jsem ji doma strašně moc dlouho. Přestože jsem se na ni svým způsobem hrozně těšila, tak nějak jsem měla obavy, že se při jejím čtení budu trochu nudit. Přece jen - pejsky mám sice ráda, ale mezi pejskaře samu sebe rozhodně nepočítám. Jednak aktuálně žádného pejska nemám a jednak hafany beru "tak nějak normálně." Mám je ráda a nedělá mi problém s nimi jíst z jedné misky, ani s nimi spát v jedné posteli... na druhou stranu se nedá říct, že bych na svého muže dorážela a prosila ho, abychom si nějakého štěkajícího tvora pořídili... 
Snad mi rozumíte. Každopádně se u Ztrát a nálezů blížila doba na vrácení, a tak jsem si řekla, že už je nebudu prodlužovat (bylo by to po několikáté) a zkusím je konečně přečíst... 
Hlavní hrdinku této knihy - psycholožku Rocky - potkáváme ve velmi smutné chvíli. Právě jí totiž zemřel manžel - dvaačtyřicetiletý veterinář Bob. Zemřel na masivní infarkt přímo na podlaze koupelny... a to i přesto, že se ho Rocky do příjezdu záchranky ze všech sil snažila oživit. Pro energickou ženu, která si až do této chvíle věděla rady v (téměř) každé situaci, je ztráta milovaného člověka obrovskou ranou, ze které se nemůže vzpamatovat. A tak přijme zaměstnavatelovu nabídku ročního neplaceného volna, pronajme svůj dům a odjíždí na odlehlý ostrov, na kterém byla kdysi s rodiči na výletě...
Odjíždí zapomenout. Odjíždí být na chvíli někým jiným. 
Stane se pracovnicí záchranné stanice pro opuštěná, nechtěná a zatoulaná zvířata a díky svému novému povolání potká velkého černého labradora - kterého záhy pojmenuje Lloyd. 
Úkol Rocky je posléze jasný - najít Lloydovy majitele. Jenže zanedlouho se ukáže, že to není tak snadné, jak se na první pohled zdálo... 

Musím říct, že Ztráty a nálezy pro mě byly obrovským překvapením a už po prvních třech kapitolách jsem se tomuto románu omlouvala za úvodní předsudky. Do rukou se mi totiž dostala úžasná kniha! Román je napsaný velice čtivě a svižně, rozhodně se nedá říct, že bych měla problém proniknout do děje. Hlavní hrdinka Rocky mi byla po celou dobu velice sympatická a v závěru jsem na ni byla dokonce hrdá. 
Pochopitelně, že i Lloyd byl velký sympaťák. Ale líbili se mi také ostatní obyvatelé ostrova, se kterými se Rocky postupně seznámila a spřátelila. Celkově to byl velice milý a příjemný příběh v němž ovšem nechyběla ani špetka napětí. 

Na závěr oblíbené shrnutí: Knížka Ztráty a nálezy rozhodně stojí za pozornost - zvláště pokud hledáte něco lehkého na uklidnění a pro potěchu duše. Je to román o jednom velikém přátelství člověka a psa. Román o tom, že každý máme nějaký problém. Román o tom, že i ten největší smutek jednou přebolí a člověk v sobě najde sílu jít dál - ač jsou chvíle, kdy se to zdá nemožné. Román o tom, že nemusíte být dokonalí, abyste byli šťastní - stačí, když budete mít někoho, kdo Vás bude bezvýhradně milovat. 

Pro mě veliký čtenářský zážitek. Knížku Ztráty a nálezy budu rozhodně nadšeně doporučovat dále. Moc mě totiž bavila - do poslední chvíle. 

Název: Ztráty a nálezy 
Autor: Jacqueline Sheehanová 
Přeložila: Alexandra Fraisová 
Vydalo nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2009
Počet stran: 264
Hodnocení: 100 %



Žádné komentáře:

Okomentovat