čtvrtek 21. dubna 2016

Kouzlo všednosti Vás donutí sáhnout si do svědomí...


O slovenské autorce Táně Keleové - Vasilkové jsem už od doby vzniku Knižního večírku mluvila mockrát. Pokud tedy můj blog aspoň trochu sledujete, určitě víte, že tahle spisovatelka, která se překvapivě narodila v Chomutově, patří k mým vůbec nejoblíbenějším. Dvorním nakladatelstvím Vasilkové je Noxi, díky kterému se loni v březnu na český knižní pult dostalo Kouzlo všednosti. Přestože autorka román napsala už v roce 2003, u nás vyšel vůbec poprvé, což mě hodně překvapilo... 

Hlavní hrdinkou tohoto příběhu je Magda, matka dvou malých holčiček a manželka Adama. Rodina bydlí v třípokojovém bytě na sídlišti a žije úplně obyčejný život. Starší dceru Alenku vodí Adam ráno do školky, s mladší Kristýnkou je Magda na rodičovské dovolené. Donedávna byla Magda s tímto stereotypem spokojená a nic jí nechybělo. V poslední době má ale pocit, že šedivé rutiny je chvílemi až příliš,  a navíc už ji nebaví počítat v obchodě každou korunu... 

Rozhodne se proto najít si práci -  a kupodivu se jí to podaří poměrně rychle. Nastupuje v redakci známého měsíčníku - nadšená a navýsost spokojená.
Záhy se ale ukazuje, že stát se dobrovolně zaměstnanou matkou dvou dětí, možná nebyl ten nejlepší nápad... zvlášť, když Adam Magdino nadšení nesdílí...

Musím říct, že od Kouzla všednosti jsem měla opravdu velká očekávání - a jediné, co k tomu můžu dodat je, že román mě v žádném případě nezklamal! :-) Opět velice čtivá knížka, která chytne od první stránky. Hlavní hrdinové příběhu jsou vykresleni jako vždy věrohodně, takže budete mít záhy pocit, že čtete o svých známých, nebo o sousedech z ulice... 

Táňa si opět na nic nehraje - příběh Magdy by se mohl stát komukoliv z nás. A i když se Vám zápletka může zdát banální, ruku na srdce - všednost se dřív nebo později vkrade do každého vztahu. Není totiž možné, vznášet se neustále na růžovém obláčku - když s někým žijete, postupem času je potřeba řešit spoustu věcí. Minimálně to, kdo (a co vlastně) bude vařit, kdo nakoupí a kolik zbyde po zaplacení všech nutných výloh na společném účtu... 

Hlavní hrdinku Magdu jsem svým způsobem naprosto chápala a věřila jsem jí každé slovo. Líbil se mi i závěr a způsob, jakým k němu paní Vasilková dospěla. 

Když to shrnu, přátelé - tohle je skvělá kniha. Nebude pro každého, myslím, že naplno ji dokáží ocenit jen ženy, které už vyrostly z "adultovek." Je to velice příjemná a nenáročná knížka, a i když ji přelouskáte rychle, je v ní i moc hezké a důležité poselství. 

Román Kouzlo všednosti je ideální pro dlouhý letní večer u sklenky vína, nebo třeba pro pošmourné předjaří... je to román, který nezklame a který dokáže pohltit. 

Za mě jednoznačné doporučení! A všimli jste si, že ta obálka je vážně krásná? :-)

Název: Kouzlo všednosti 
Autor: Táňa Keleová - Vasilková 
Přeložila: Draha Smutná
Vydalo nakladatelství: Noxi 
Rok vydání: 2015
Počet stran: 240
Hodnocení: 100 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat