sobota 8. října 2016

Fotoateliér potěší... ale neohromí

Na román Fotoateliér z pera české autorky J. S. Adlerové, který letos v létě vydalo nakladatelství Cosmopolis, jsem se těšila přímo neskutečně. Zaujala mě krásná obálka i vtipná anotace o ženě, která je ve třiatřiceti nečekaně znovu na startovní čáře... 
Mám ráda takové knížky - zvlášť do sychravého podzimu. Začátek vypadal slibně, ale pak se to nečekaně zvrtlo... 


Hlavní hrdinkou příběhu je fotografka Martina Mrázková, která jednoho dne nečekaně přijde o partnera, o nejlepší kamarádku i o práci. Je to prosté - přítel se prostě zamiloval do kamarádky, která tak nějak zničehonic otěhotněla... a ve fotoateliéru, který přítelkyně společně vedly, tím pádem pro Martinu není místo. Mladá žena si logicky trochu popláče, ale pak se vzchopí. Vyhodí proradného partnera a s podporou sestry Eriky začíná zase od začátku. Přesvědčená, že tentokrát to vyjde - její zlatý retrívr Argo to koneckonců pohlídá... 

Musím se přiznat, že recenze na tuto knížku se mi nepíše nejlíp, protože já raději knihy chválím, než kritizuji. Napsala jsem sice už stovky novinových článků, ale román žádný... a věřím, že J.S. Adlerová tuhle knížku tvořila s láskou a radostí. Ovšem asi ne pro čtenáře jako jsem já. 

Román je napsaný nesmírně čtivě a budete ho mít přelouskaný cobydup. Problém je, že mi připadá tak nějak nedotažený. Autorka na necelých tři sta stránkách nakousla hned několik témat a ani jedno nedokončila. Děj mě ničím moc nezaujal a zhruba v polovině jsem se do čtení musela nutit a těšila jsem se na konec... 

I rozuzlení jsem si představovala jiné. Konec se mi zdál hodně uspěchaný a zbytečně otevřený - jako by to paní Adlerová chtěla mít už co nejrychleji dopsané... 

Toto je hodně oddechová a odpočinková knížka, a přestože mě nijak nenadchla, věřím, že své čtenáře si najde. Je totiž velice milá a místy i vtipná. Oslovit by mohla hlavně ženy, které hledají něco opravdu nenáročného. Líbit se bude i méně zdatným čtenářkám. Je potřeba připravit se na to, že děj nejde nijak do hloubky, hledat tady nějakou psychologii postav by bylo úplně zbytečné. Je to prostě hezký román, který ale jen klouže po povrchu... Není to knížka, která by ve Vás zanechala něco hlubšího. U Fotoateliéru zkrátka strávíte příjemnou chvilku, ale děj románu po dočtení okamžitě zapomenete. 

Knížce dávám bohužel jen 50 %. Za mě palec dolů. 

Název: Fotoateliér
Autor: J. S. Adlerová 
Vydalo nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2016
Počet stran: 280 
Hodnocení: 50 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat