sobota 1. října 2016

Šampaňské a heřmánkový čaj je ta pravá podzimní kombinace!


Po knize "Šampaňské a heřmánkový čaj"  německé autorky Franzisky Stalmann jsem sahala s radostí a příjemným očekáváním, V hloubi duše jsem totiž doufala, že bude stejně skvělá jako její román "V srdci je spousta místa," který mám už také za sebou. A výsledek? Franziska nezklamala! Opět se jí podařilo napsat milý a svižný příběh ze života, který Vám nabídne odpočinek i zamyšlení, a kterému navíc nakladatelství Motto podle očekávání dopřálo krásnou obálku...



Hlavní hrdinkou románu je (téměř) čtyřicetiletá Inéz, které manžel právě oznámil, že je zamilovaný do mnohem mladší ženy, se kterou navíc čeká dítě, a proto odchází. Inéz, která kvůli manželovi ani nedostudovala, se v té chvíli zhroutí svět. Dokáže se žena, která ze dne na den přišla o práci, o vlastníma rukama vybudovaný dům a o manžela, znovu postavit na nohy? A co vše tomu bude předcházet? 

Musím Vás předem upozornit, že ačkoliv se Vám možná kniha jeví jako naprosté klišé, mýlíte se - tohle je velice upřímný příběh, který by se klidně mohl stát (a pravděpodobně se i stává) kterékoliv z nás. Autorka nic zbytečně nepřikrášluje ani nepopírá. S Inéz si na stránkách knihy projdete celou řadou emocí - od popírání skutečnosti až po těžkou depresi. 

Přesto je to román napsaný "lehkou rukou," navíc velice čtivý. Hlavní hrdinku jsem si okamžitě oblíbila. Není to žádná supermanka, je to docela obyčejná ženská, které život bez varování uštědřil parádní pecku. 

I přesto, že hlavní hrdinka je už ve středním věku, myslím si, že román Šampaňské a heřmánkový čaj dokáže oslovit i mnohem mladší čtenářky. Je svižný, milý a vtipný, jeho čtení mě moc bavilo. Jediné, co bych autorce vytkla, je otevřený konec - ty já prostě nemám ráda. Ale někdo ho možná ocení... :-) 

Když to shrnu, román Šampaňské a heřmánkový čaj velice doporučuji! Je to skvělá oddechovka, které se nedá upřít šmrnc a kterou zhltnete na posezení. 

Obálka se navíc vážně povedla. :-) 

Za mě velký palec nahoru - bylo to velice příjemné čtení! 

Název: Šampaňské a heřmánkový čaj
Autor: Franziska Stalmann
Přeložila: Soňa Havlová 
Vydalo nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2016 (2. vydání)
Počet stran: 222
Hodnocení: 100 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat