sobota 28. ledna 2017

Pravda o tobě je plná překvapení a slunné Itálie...

Susan Lewis prý patří k nejčtenějším britským autorkám. Já jsem tuto paní, která se údajně věnuje také charitativním aktivitám, poprvé zaznamenala, až když vyšla její "Pravda o tobě." Román mě zaujal v Knižní lákačce Irenky z Knihánkova, a když se mi naskytla možnost koupit si ho o mnoho levněji v mém oblíbeném antikvariátu, neváhala jsem. 
Pravda o Tobě vyšla sice už předloni v létě, ale pokud Vás zaujme, s jejím sehnáním nebudete mít dle mého absolutně žádný problém. K dostání je na Bux.cz i na Knihcentru. 


Hlavní hrdinkou příběhu je Lainey, které budete na první pohled určitě závidět. Je ženou domácnosti, má dvě děti a nevlastního syna a za manžela si vzala úspěšného spisovatele. 

I když Lainey žije pohodový a spokojený život, trápí ji nevyřešená minulost. Je totiž původem Italka. Ve čtyřech letech ale s matkou přicestovaly do Británie, kde se natrvalo usadily. O tom, co bylo předtím, neřekla matka Lainey jediné slovo. A teď je už mrtvá. A otec? Sice žije, ale trápí ho Alzheimerova choroba... navíc si Lainey jako malou holčičku adoptoval. 

Když se Laineyin život začíná nečekaně rozpadat díky záhadné SMSce v manželově mobilu, obětavá žena neváhá a odjíždí do svého rodného kraje. Doufá, že tam nalezne odpovědi na řadu otázek a také nějaké žijící příbuzné... 

Musím říct, že román Pravda o tobě mě v první řadě překvapil. Je totiž napsaný velice hezky, čtivě a poutavě. Neměla jsem absolutně žádný problém s tím, se do něj cele ponořit. Příběh je hodně dynamický, na stránkách se stále něco děje. Autorce se totiž podařilo rozehrát zápletek hned několik. Kromě pátrání po minulosti tady máme manželství, které nakonec není až tak bez kazů, a taky problémy Laineyiných dětí... 

Za mě určitě ano, toto je moc pěkná kniha. Nemůžu ji sice přiřadit k těm nejlepším, co jsem kdy přečetla, ale i tak stojí za to. Stránky mi ubíhaly jedna za druhou a byla jsem zvědavá, jak to nakonec dopadne... 

Jediné, co bych autorce vytkla, je trochu moc americký, přeslazený závěr. Toto jsem jí tak nějak nevěřila... proto taky nižší hodnocení. 

Když to shrnu, román Pravda o tobě se mi moc líbil. Hledáte-li příjemnou oddechovku, která je plná sluníčka a Itálie, tato knížka Vás nezklame.

Název: Pravda o tobě
Autor: Susan Lewis
Přeložila: Jana Rajnyšová 
Vydalo nakladatelství: Ikar 
Rok vydání: 2015 
Počet stran: 328
Hodnocení: 77 %

1 komentář:

  1. Autorku také vůbec neznám, ale koukala jsem, co knih má na svém kontě. Možná po nějakém tipu na čtení pokoukám :)
    Moc pěkná recenze, Káťo :)

    OdpovědětVymazat