úterý 24. ledna 2017

Román Co to bude? je sázka na jistotu...

Říká se, že jak na Nový, tak po celý rok. Nevím, jestli to platí i u knih, ale letos jsem se rozhodla nic neriskovat a první leden jsem strávila ve společnosti jedné ze svých vůbec nejoblíbenějších spisovatelek. Vsadila jsem na Slovenku Táňu Keleovou - Vasilkovou, jejíž romány v Česku vydává nakladatelství Noxi. Kniha s názvem Co to bude? u nás spatřila světlo světa v roce 2015 a buďte si jisti, že mě v žádném případě nezklamala. Má totiž nejen krásnou obálku ale ještě mnohem hezčí příběh, který přečtete doslova jedním dechem... 


Hlavní hrdinku knihy, kadeřnici Janu, poprvé potkáváme na pohřbu její o deset let mladší sestry Marie. Přestože je dělil relativně velký věkový rozdíl, byly si obě ženy velice blízké, takže není divu, že se Jana se sestřinou ztrátou nedokáže smířit. Po Marii navíc zůstal mladý manžel a malinká dcera Sára, která pochopitelně nechápe, co se kolem ní děje... 

Jana se proto rozhodne, že si švagra a neteř na několik týdnů nastěhuje k sobě domů, aby jim pomohla překonat prvotní šok. Obětavá kadeřnice ovšem netuší, co všechno tím způsobí a jak nečekané soužití poznamená její vztah s již dospělou dcerou Zorkou... 

Asi Vás nepřekvapí, když řeknu, že tato kniha byla naprosto skvělá a nový rok jsem nemohla začít lépe. Táňa je prostě moje sázka na jistotu, a třebaže příběhy "chrlí" docela rychle, na kvalitě jim to v žádném případě neubírá. Román "Co to bude" je čtivý, svižný, plný zvratů, ale hlavně - je velice reálný. Pokud způsob psaní Táni Keleové - Vasilkové znáte, vězte, že mu zůstává věrná. Nezdržuje se žádnou zbytečnou omáčkou, nepotrpí si na rozvleklé telenovely. Příběh má spád a jak se budete blížit ke konci, myslím, že Vám to spolehlivě začne být líto. :-)

Já jsem se celou dobu velice dobře bavila a nemohu jinak, než-li dát plný počet hvězdiček. Výborný román pro ženy, který nebudete mít problém přečíst za večer, nebo u odpolední kávy. Je to chytlavé a je to vážně dobré. Líbil se mi i závěr, který byl sice tak trochu otevřený, ale u této knížky si nedokážu představit nic jiného... 

Když to shrnu, hledáte-li příjemné, odpočinkové čtení s reálnou zápletkou, sáhněte po této knize. 

Zaručuji, že zklamáni nebudete! 

Název: Co to bude?
Autor: Táňa Keleová - Vasilková 
Přeložila: Draha Smutná
Vydalo nakladatelství: Noxi 
Rok vydání: 2015
Počet stran: 248
Hodnocení: 100 %



Žádné komentáře:

Okomentovat