úterý 14. února 2017

Pod sněhem Vás to bude bavit...

Na román Pod sněhem z nakladatelství Host, který napsala Petra Soukupová, mě nalákal především povedený trailer na youtube. (Pokud Vás zajímá, mrkněte ZDE.)Začala jsem si o této knížce shánět více informací - než jsem si ji koupila, přečetla jsem spoustu recenzí a projela hodnocení tohoto románu na Databázi knih. Pocity? Trochu rozpačité.  Přesto si knížka cestu k nám domů našla. Koupila jsem ji za poloviční cenu z druhé ruky, aby mě investice případně nemrzela. A moje dojmy po dočtení? Přátelé, stydím se, že mi tu tahle knížka rok ležela bez povšimnutí. Je totiž skvělá! Reálná, čtivá a místy i vtipná. Volám do světa: "Dejme šanci českým autorům! Někdy to opravdu stojí za to!"


A o čem že to vlastně je? Tři sestry jedou shodou náhod všechny společně na rodinnou oslavu. Blanka, Olina a Kristýna.

Blanka je máma tří dětí. Celý život je trochu při těle, ale teď (pár měsíců po porodu nejmladšího syna Filípka) je... při těle trochu víc. Kdybyste se jí zeptali na její životní cíle, zcela jistě by odpověděla, že děti a domácnost jsou na prvním místě. 

Olina cestuje se svým synem Oliverem a ipadem. V trojici sester je za kariéristku. 

A Kristýna? Benjamínek rodiny je aktuálně beznadějně zamilován do ženáče.... a čeká, až se rozvede. 

Co všechno se může během cesty zasněženou krajinou stát? Nevěřili byste, jak může pouhá společná jízda autem odhalit rodinné vztahy. Na povrch vyplouvají tajemství, křivdy z dětství, frustrace i nenaplněné sny. A když tři ženy, 4 děti a jeden pes konečně dorazí do cíle, čekají tam na ně jen samá nepříjemná překvapení... 

Musím říct, že tahle kniha byla vážně úžasná. :-) S Petrou Soukupovou jsem se setkala poprvé, ale určitě ne naposled. Po počátečních rozpacích mě román Pod sněhem doslova "chytl a nepustil." Knížka mě opravdu bavila - především svou reálností, tím, jak byla skutečná. Autorka se nesnažila vykouzlit kdovíjak komplikovanou zápletku - prostě jen reálně popsala rodinné vztahy a obyčejnost života. Velice dobře vykreslila  všechny hlavní aktérky příběhu - každá mi byla svým způsobem sympatická a zároveň mi neskutečně lezla na nervy. 

Myslím, že tak jako v románu "Pod sněhem" by to vypadalo i v našem autě, kdybychom se s rodinou někam vypravili. Dokonce jsem se přistihla, že si v určitých situacích představuju vlastní členy rodiny. Jejich chování do toho, jak to popsala Petra Soukupová, skvěle zapadalo. 

Když to shrnu, myslím, že román Pod sněhem bude bavit každého. Své si v něm najdou ženy i muži. Je to velice čtivý, svižný a reálný příběh. Stránky Vám budou ubíhat jedna za druhou. Petra Soukupová v této knize předvedla, jak skvělou vypravěčkou dokáže být. Když jsem se dostala na konec knihy, bylo mi to (skoro) líto. 

Pod sněhem je román, který neodložíte. Román, který určitě zaujme i ty nejnáročnější z Vás. Román, který dokazuje, že i v Česku jsou skvělí spisovatelé, kteří "svému řemeslu" dokonale rozumí. Jen se o nich (bohužel) asi tolik nemluví. 

Za mě velký palec nahoru a ROZHODNĚ DOPORUČUJI. 

Název: Pod sněhem 
Autor: Petra Soukupová 
Vydalo nakladatelství: Host
Rok vydání: 2015
Počet stran: 373
Hodnocení: 100 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat