neděle 9. dubna 2017

Co mi přibylo do knihovny - ÚNOR a BŘEZEN 2017

Milí přátelé Knižního večírku!

Máme za sebou první dubnový týden (šílené, jak to letí...) a já jsem tady s další "Měsíční chvástačkou," nebo také s "Knižními přírůstky," chcete-li. :-) Tentokrát to bude článek rovnou dvojitý - dlužím Vám totiž ukázku přírůstků únorových. No a protože v březnu jsem koupila pouze dvě knihy, rozhodla jsem se, že oba měsíce spojím dohromady. 


Takže pojďme na to...

Letošní únor pro mě bude po mnoho let nezapomenutelný - z více důvodů. V žádném případě to nebyl špatný měsíc.. ale přišlo hodně změn.

V závěru února jsem se potkala se Šárkou z blogu Můj knižní ráj - a bylo to velice milé. Se Šárkou jsme se spřátelily díky knihám a blogování, a tak asi není divu, že kdykoliv se potkáme, knihy hrají prim. Na konci února jsme si "daly spicha" v Praze s jasným úmyslem - podniknout společně Túr de knihkupectví. :-) Mise se zdařila. Bylo to sice poměrně finančně nákladné (s čímž se počítalo), ale mám z toho dne spoustu nových knížek. Nejprve Vám ukážu ty, které jsem od Šárky dostala jako dárek. :-)

Šárka se rozhodla, že mě zásobí knihami českých autorů. Dostala jsem Pod hvězdou bláznů od Jarmily Pospíšilové, se slovy, že tohle je překvapivě dobré. :-) Uvidíme... jakože - těším se. 



Další dárek od Šárky bylo Pravidlo průšvihu Petry Vernerové. Na tuhle knížečku od Alpressu se těším přímo neskutečně.... má krásnou obálku, je tenká (takže bude přečtená rychle) a slibuje humorný román pro ženy. Můžete si přát něco víc? :-)



Do třetice všeho dobrého jsem od Šárky dostala román Temnota od Kláry Janečkové, což by měla být detektivka/krimi/ či snad thriller... Těším se moc, protože od Kláry Janečkové jsem už několik knih četla a vím, že psát rozhodně umí. Doma mám Deník Gréty Kaiserové a tato kniha bude navždy mojí srdcovkou...



No, a teď už ke knihám, které jsem si koupila sama. V pražském Podzemním antikvariátu jsem objevila Suchý hadr na dně mořském od Ivany Chřibkové. Je to prý veselá kniha o neveselých věcech - víc po mně nechtějte. :-) Každopádně je tato knížečka sympaticky tenká a v paperbacku. Vyšla v roce 2015. 


A pak je tady knížka (nejen) pro pejskaře - Como, vrať se. Napsal ji Steven Winn a stála nějakých třicet korun. Copak jsem ji v tom antikvariátu mohla nechat? :-)

Poslední přírůstek, který pochází z únorového setkání se Šárkou, je Alice v říši divů (a taky před zrcadlem) od Sarai Walker. Tahle knížka je údajně o předsudcích a snaze dosáhnout dokonalosti za každou cenu. Vyšla u nakladatelství Domino a hodnocena je jako kontroverzní.. tak uvidíme.


Poslední knihou koupenou v únoru se stala všemi opěvovaná Dívka v ledu od Roberta Bryndzy. Je to trochu mimo můj obvyklý závěr, ale tenhle román má tak krásnou obálku a tak dobré ohlasy, že jsem neodolala. Omlouvá mě jen to, že jsem ji koupila přes internet z druhé ruky.


Tolik v únoru. :-) Teď pojďme na březen. V březnu jsem toho měla tolik, že na nakupování zkrátka nebyl čas. I tak mi ale do knihovny přibyly dvě knihy. :-) Obě jsou z druhé ruky a z obou mám velkou radost.

Přibyla mi Společnice od Lesley Pearse. Román o prostituci, který mě sice děsí svou tloušťkou (přes 500 stran!), ale zároveň láká příběhem. Když se vrátím k Šárce... ke koupi této knihy mě nevědomky nalákala ona, protože byla tímhle románem nadšená. Nadšeni jsou i čtenáři na Databázi knih. Tak snad budu také....

Druhou knihou koupenou v březnu je (údajně) humorný román z nakladatelství Motto - Láska podle návodu od Melissy Pimentel. Nemůžu si pomoct, ale připadá mi, že tahle kniha tak nějak zapadla... přitom hodnocení má vesměs dobré. Znáte ji?


Tak... a to je ode mě v tuto chvíli všechno. Celkem mi za únor a březen přibylo 9 knížek, což považuju za ukázku své silné vůle... :-) Pořád totiž vycházejí nové a nové a tak je stále z čeho vybírat... určitě to znáte. :-)

Zaujala Vás některá z mých nejnovějších knížek? Četli jste některou? Určitě mi to dejte vědět. :-)

Já se zase ozvu. Mějte se pěkně!

1 komentář:

  1. Krasne kousky, Katko. Lakala by me nejvic Spolecnice. Uz jen proto, jak se libila prave Sarce. :)

    OdpovědětVymazat