sobota 1. dubna 2017

Dívka, která se dotkla nebe, chytí za srdce...


Zkusit něco od italského spisovatele Luca Di Fulvia mě lákalo strašně dlouho. Pokud mě alespoň trochu znáte, pak určitě víte o mé "knižní povrchnosti," která se projevuje v obálkách. Aby mě knížka zaujala, musí mít v první řadě krásný obal. No a to mají knížky Luca Di Fulvia všechny... I když jsem upřímně řečeno nečekala, že se do něj někdy pustím - už kvůli obsáhlosti jeho románů. Dívka, která se dotkla nebe má neuvěřitelných 632 stran a zdaleka není to nejtlustší, co kdy autor napsal... 

No, nicméně jsem se rozhodla, že dám tomuto italskému spisovateli šanci... a neprohloupila jsem! Velký dík v tomto případě patří především Sabče z blogu Knižní kavárna u Nely (odkaz je ZDE). Mám dojem, že na některou z autorových knih jsem u ní četla nějakou recenzi, která byla tak nadšená, že mě začal Fulvio zajímat...  Takže díky, Sabčo! 

Dívka, která se dotkla nebe, je román ze 16. století, který se odehrává v Itálii. Prostřednictvím příběhu sledujeme osudy hned několika postav. Mercurio je sirotek, který vyrostl na ulici a teď se živí jako pouliční zlodějíček. Pochopitelně nepracuje sám, ale je obklopen přáteli se stejným osudem. Giuditta je židovská dívka, dcera muže, který se vydává za lékaře. S Mercuriem se setkávají nečekaně na cestě do Benátek, kam oba míří. Giudittu tam doprovází její otec Issaco, který věří, že je ve městě gondol čeká lepší život. Mercurio do Benátek uprchl před smrtí, která by ho v Říme jistojistě čekala... protože zabil. 

Mezi oběma mladými lidmi je od počátku silné pouto a láska na první pohled. Ale v cestě jim stojí velmi mnoho překážek. Na Mercuria si navíc myslí jiná dívka...

Dívka, která se dotkla nebe, je naprosto úžasný, strhující a skvěle zpracovaný román, který mě bavil od první stránky. Zprvu jsem se bála, že bude hodně popisný... Pokud máte podobné obavy, uklidněte se. Jsou naprosto liché. :-) Jistě, popis tady je, ale najdete ho tu jen tolik, abyste se skutečně ocitli v Itálii. Atmosféra na Vás bude dýchat z každé stránky. 

Postavy jsou skvěle vykreslené, budete jim věřit každé slovo. Přestože je román hodně obsáhlý, čte se snadno a rychle, autor Vás doslova nutí číst dál. :-) Je vidět, že přesně ví, o čem píše a kam Vás chce v ději dovést... 

Dívka, která se dotkla nebe, je plná zvratů, intrik, napětí a lásky ve všech podobách. Je to kniha o víře, že každý se může změnit. Je to kniha, ve které se stále něco děje. Kniha, která je uvěřitelná. Kniha, kterou si zamilujete a ke které se budete bez problémů a rádi vracet... 

Takže za mě určitě ANO - zvláště, patříte-li k milovníkům rodinných ság a historických románů. Dívka, která se dotkla nebe, má sice trochu pomalejší začátek, ale o to strhující a napínavější závěr. Rozhodně se vyplatí si ji přečíst - patří totiž k těm knihám, na které nikdy nezapomenete. 

Název: Dívka, která se dotkla nebe 
Autor: Luca Di Fulvio 
Přeložila: Marta Bárová 
Vydalo nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2014
Počet stran: 632 
Hodnocení: 100 % 



Žádné komentáře:

Okomentovat