středa 9. srpna 2017

Pravidlo průšvihu neurazí, ale ani nenadchne...


Pravidlo průšvihu české spisovatelky Petry Vernerové se do mojí knihovny dostalo ze dvou důvodů. Za prvé díky krásné obálce, protože na ty já jsem extrémně zatížená. Za druhé díky velkorysosti Šárky Fofoňkové z blogu Můj knižní ráj, protože právě ta mi knihu věnovala. O to víc mě  mrzí, že tahle recenze nebude až tak nadšená, jak jsem si původně myslela. Pravidlo průšvihu je totiž sice v konečném důsledku hezká knížka, ale já od ní asi čekala něco trochu jiného...


Než Vám trochu nastíním, o čem kniha je, chtěla bych upozornit na chybu v anotaci, podle které se hlavní hrdinka knihy jmenuje Eva. Není to pravda. Jmenuje se totiž Marie...


No a tahleta Marie má na začátku knihy těsně před oslavou čtyřicetin, které vnímá jako důležitý životní mezník. Možná právě proto si najednou uvědomí, že je něco špatně. Že jí život tak nějak protéká mezi prsty. Dosavadní vztah totiž už dávno nefunguje, v domácnosti si připadá spíš jako kuchařka, pradlena, uklízečka a ošetřovatelka dětí, které ani nejsou její. Přitom ona kdysi děti tak chtěla! Proč je nemá? A kam se poděly její sny a pracovní ambice? Jak se to mohlo všechno tak zvrtnout? A hlavně - proč?

I když to tak zprvu  nevypadá, Marie není žádná fňukna - je to žena činu. :-) Takže se rozhodne s tím ukázkově zatočit... ale opravdu se dá se čtyřmi křížky na krku začít znova?


Pravidlo průšvihu je milá a sympatická útlá knížečka, kterou nejlépe charakterizují dvě slova -  letní jednohubka. Je to románek, od kterého v žádném případě nečekejte něco hlubokomyslného a hodnotného. Pravidlo průšvihu má především pobavit. Autorka nějak zvlášť nezabíhá do vztahových podrobností, neklade si moc otázek. Prostě jen příjemně klouže po povrchu a nutí čtenářky, aby Marii držely palce. :-)

Pravidlo průšvihu bohužel asi nebylo čtení pro mě - stále jsem čekala nějaké wau - a nedočkala jsem se. Knížka mi zpříjemnila několik večerů, a díky tomu, že si Marie umí udělat legraci sama ze sebe, jsem se místy i pobavila. Ale nic víc.

Knížku doporučuju pouze těm, kteří hledají nenáročné letní čtení. Skvělou službu Pravidlo průšvihu odvede na dovolené - v kufru tahle porce zábavy zabere minimum místa. Jinak je to ale průměrný román, který z knih s podobným námětem ničím nevyčnívá.

Název: Pravidlo průšvihu
Autor: Petra Vernerová
Vydalo nakladatelství: Alpress (edice Klokan)
Rok vydání: 2016
Počet stran: 208
Hodnocení: 65 %

Žádné komentáře:

Okomentovat