středa 16. srpna 2017

Eminy slzy jsou ze života a čtou se jedním dechem...

Nevím, jak Vy, ale já mám produkci Nakladatelství Brána stále raději - zvláště jejich sekci románů pro ženy. Webové stránky Brány sleduju pravidelně a román Eminy slzy, slovenské autorky Růženy Sherhauferové, mě zaujal okamžitě - tak krásnou obálku zkrátka musíte zachytit. Navíc když jsem si přečetla anotaci, okamžitě bylo jasné, že se tahle knížka zabydlí u nás doma. Minimálně na nějaký čas - než ji přečtu. 

Teď už jsou Eminy slzy přečtené... a víte co? Rozhodně nemám v plánu je dávat někam do vyhnanství. Ženy, které mají rády reálné romány ze života, si totiž s touhle knihou stoprocentně přijdou na své.

Hlavní hrdinkou knihy Eminy slzy je učitelka Ema. Má těsně před padesátými narozeninami a už řadu let je šťastně vdaná. Nebo si to alespoň myslí - než se jí manžel odstěhuje k o dvacet let mladší sekretářce. Emě se v tu chvíli zhroutí svět a padesátiny, na které se tolik těšila, už musí slavit sama... 

A jako by toho bylo málo, Emě vážně onemocní maminka. Vzhledem k mnoha okolnostem se o ni Ema začíná starat a jejich (už předtím srdečný) vztah se prohlubuje...

Eminy slzy jsou dvěma slovy výborné čtení. Začátek mi přišel trochu pomalejší, ale už po dvaceti stranách jsem se od této knihy odtrhávala jen velmi nerada. Eminy slzy jsou čtivé, dobře napsané a zápletka (jakkoliv se tento námět zdá neoriginální) skvěle zpracovaná. Autorka z hlavní hrdinky nedělá chudinku, ale ani superženu - prostě jen líčí peripetie člověka, který do druhé poloviny života musí nedobrovolně vstoupit sám. Na stránkách knihy si s Emou projdete bolestí, zoufalstvím i nespravedlností a zažijete s ní párkrát také pořádnou kocovinu... 

Podle mě román pro ženy, který bohužel zapadl ve víru dění - přitom pozornost si rozhodně zaslouží! Je to podařená, citlivě napsaná oddechovka. Z na první pohled klišoidního námětu dokázala Růžena Scherhauferová vytvořit román, který se čte jedním dechem, a který osloví ženy starší i mladší.

Rozhodně doporučuju!

Název: Eminy slzy
Autor: Růžena Scherhauferová
Přeložila: Ludmila Dobríková
Vydalo nakladatelství: Brána
Rok vydání: 2016
Počet stran: 344
Hodnocení: 100 %



Žádné komentáře:

Okomentovat