sobota 9. září 2017

Úterní ženy Vás přesvědčí, že i dlouholetá přátelství mají své chyby...


Na román "Úterní ženy" německé autorky Moniky Peetzové jsem koukala už v roce 2012, tedy v době, kdy vycházel. Zaujal mě svou obálkou, anotací i nakladatelstvím. Knížku o pětici dloholetých kamarádek u nás totiž vydal Host, což je většinou záruka dobrého čtení. Nakonec jsem si ale Úterní ženy (kdovíproč) nekoupila. Asi se mi nějak ztratily ve víru knižního světa...


O to větší jsem měla radost, když jsem na knížku narazila v jednom pražském antikvariátu. Stála pohopouhých 130 korun a doslova na mě volala... :-) 


Román vypráví o pěti kamarádkách, které se seznámily před patnácti lety na kurzu francouzštiny. Přestože každá je jiná, dámy se pravidelně scházejí - vždy první úterý v měsíci. Jednou ročně spolu navíc jezdí na krátkou dovolenou. 

Letos se ale zdá, že nepojedou nikam. Jedné z kamarádek - Judith - zemře totiž manžel. V jeho věcech najde zdcená žena deník, který si Arne psal během svého putování do Lurd. Pouť ale nikdy nedokončil, a tak se Judith rozhodne, že se do Lurd vydá a prázdné stránky deníku vyplní vlastními zápisky... 

Asi není až takové překvapení, že ji zbývající kamarádky chtějí doprovázet. Když se vydávají na cestu, ani jedna z nich netuší, že se díky této výpravě všechno změní a že Lurdy jejich přátelství setsakramentsky prověří...

Musím říct, že na Úterní ženy jsem se velice těšila a rozhodně mě nezklamaly. Přestože nejsou nijak obsáhlé (296 stran), skrývají v sobě velice čtivý a dobře napsaný příběh. Autorka vynechala náboženský podtext celé výpravy a zaměřila se na mezilidské vztahy a na problémy v životech všech pěti aktérek. Všechno přitom popsala velice pěkně. 

Tahle knížka je opět potvrzením staré známé pravdy, že "všude je něco" a "nikdy není pozdě začít znovu."  Základem ovšem je, podívat se na svůj život objektivně a přestat zavírat oči před problémy. Koneckonců možná jsme tady jen jednou. Tak proč nežít život podle svých představ? 

Velice kladně hodnotím závěr knihy, který se autorce opravdu povedl. Zvraty nešetřila a bylo to jaksepatří napínavé... :-)

Celkově musím říct, že jsem s Úterními ženami spokojená, ač maximální hodnocení ode mě nedostanou. K úplné dokonalosti tomu něco chybělo. Každopádně je to oddechový román pro ženy, který rozhodně stojí za přečtení. Budete ho mít přelouskaný velice rychle, a tím, jak jsou hlavní hrdinky rozdílné, si každou z nich oblíbíte pro něco jiného. 

Za sebe určitě doporučuji a určitě půjdu i do volného pokračování, které se jmenuje "Sedm dní bez." 

Název: Úterní ženy
Autor: Monika Peetzová 
Přeložila: Vladana Hallová 
Vydalo nakladatelství: Host
Rok vydání: 2012
Počet stran: 296
Hodnocení: 80 %

Žádné komentáře:

Okomentovat