pondělí 22. ledna 2018

Kočka na plotě překvapí a donutí k zamyšlení...

Právničku Jarmilu Pospíšilovou už jste na Knižním večírku viděli, a tak se  ní nebudu nikterak dlouho rozepisovat. Každopádně moje první knížka od ní se jmenovala Skořápky na vodě, a ačkoliv jsem od tohoto románu nic moc nečekala, naprosto mě nadchnul. (Pokud by Vás zajímala recenze, najdete ji TADY.) Když jsem zjistila, že veřejná knihovna v našem městě má od Jarmily Pospíšilové knížek ve fondu ještě několik, zajásala jsem a s nadšením si půjčila román Kočka na plotě. Bez okolků přiznávám, že tentokrát byla očekávání obrovská. A víte, co je nejlepší? Autorka vůbec nezklamala!!!


Příběh začíná tím, že je v babyboxu nalezena zdravá (přibližně tříměsíční) holčička. Protože jsou u ní také veškeré doklady a dopis, takřka ihned se rozbíhá pátrání po její matce. Záhy se ovšem ukáže, že matka děvčátka je mrtvá - spáchala sebevraždu v hotelovém pokoji. Na stránkách knihy zjišťujete, proč se odhodlala k tak radikálnímu kroku a co vše ji k tomu vedlo. Trpěla poporodní depresí? Měla finanční problémy? A kde je otec děvčátka? 

V rámci příběhu také sledujete co se s Anežkou, jak se nalezená dívenka jmenuje, děje a kdo se jí nakonec ujme a dá jí tak znovu šanci mít rodinu... 

Víc o knize neprozradím, abych Vás nevědomky neošidila o čtenářský zážitek. Nepochybně přijde - Kočka na plotě je totiž skvělá. Velice čtivá a svižná, do děje vtáhne hned od první strany. Autorka opět potvrdila, že na kdovíjaké "rozjezdy a omáčky" si nepotrpí - vede Vás přímo do jádra příběhu. Knížka je velice úderná - ač má opět pouze něco málo přes 200 stran, nic jí nechybí. Jarmila Pospíšilová Vám stačí sdělit všechno, co potřebujete. Je to výborná vypravěčka a bude Vás neustále nutit číst dál a dál...

Hlavní hrdinové jsou vykresleni velice věrohodně -  mohli by to klidně být sousedé, kteří bydlí vedle Vás. Nejsou to žádní američtí superhrdinové, ale lidé z masa a kostí. Na jednu stranu všichni dělají chyby... na druhou stranu se každý snaží nejlépe, jak umí. 

Kočku na plotě jsem přečetla rekordní rychlostí za pouhé dva dny - jednoduše proto, že román nebylo možné odložit. Je to velice reálný, dobře napsaný a na emoce bohatý příběh, který mě pohltil. Ke čtení jsem se vracela v každé volné chvíli. Až do samého konce jsem byla napnutá, jak to autorka vymyslela a jaký bude závěr. 

Chcete-li si přečíst nějakou skutečně dobrou knihu, Kočka na plotě Vás nezklame. Je to výborný detox, který Vám stoprocentně pomůže získat chuť do čtení...

Moc doporučuji!

Název: Kočka na plotě
Autor: Jarmila Pospíšilová 
Vydalo nakladatelství: Moba 
Rok vydání: 2014
Počet stran: 224
Hodnocení: 100 %



Žádné komentáře:

Okomentovat