čtvrtek 17. ledna 2019

Víš, co Pochopíš, až budeš velká?

Na knížku "Pochopíš až budeš velká" jsem narazila díky své kamarádce Šárce, kterou určitě znáte z blogu Můj knižní ráj. Bez mučení přiznávám, že na Šárčiny recenze hodně dám, protože pokud jde o romány pro ženy, myslím, že máme docela podobný vkus. Knížka Pochopíš až budeš velká se Šárce moc líbila a podařilo se jí to, co je úkolem dobrých recenzentů - zkrátka mě svými slovy a trefným hodnocením na knížku nalákala. Teď po přečtení můžu říct jediné - Šárka nelhala! (Tedy samozřejmě jsem to věděla, ale když jde o knihy, je to vždycky tak trochu sázka do loterie. Protože - koneckonců - každému se líbí něco jiného.)


Hlavní hrdinkou příběhu je dvaatřicetiletá Julia. Něco jí v životě nevyšlo, a aby tak trochu utekla před realitou a dala se takříkajíc "dohromady," spontánně přijme místo psycholožky v domově pro seniory. Koneckonců ho nabízejí i s ubytováním, takže ideální místo pro nový začátek... 

Ovšem to, co zprvu vypadalo jako "pakárna" a znouzecnost se záhy ukáže jako to nejlepší možné rozhodnutí, které kdy Julia udělala. Postupně se seznamuje se všemi obyvateli domova a s jejich živottními příběhy a přátele najde také mezi personálem. Podaří se Julii nakonec odpustit všem, kteří jí ublížili? Najde sílu jít dál? A jakou úlohu v tom všem sehrají samotní senioři? Dozvíte se v této knize - já víc neprozradím. 

Přátelé, kniha Pochopíš až budeš velká je jedním slovem úžasná! Je to neuvěřitelně milý, vtipný a osvěžující román, u kterého se budete minimálně v jednom kuse usmívat, nebo možná i smát se nahlas. Je to knížka plná krásných myšlenek a životních mouder - při čtení jsem měla každou chvíli pocit, že si něco musím zatrhnout, poznačit, nebo přepsat na lísteček. Knížka je navíc velmi čtivá a zdatnějším čtenářům zabere maximálně víkend, nebo několik večerů. 

Už dlouho mi žádná hrdinka v knize nebyla sympatická tak moc, jako právě Julia. Je to holka, která si umí udělat legraci sama ze sebe a která, když jí nestačí síly, se to nebojí přiznat. 

V životních příbězích seniorů jsem rychle našla své prarodiče a celkově mě knížka opravdu zaujala, pobavila a pohladila po duši. 
Pokud máte rádi zábavné a přesto inteligentní čtení, román Pochopíš až budeš velká je tou správnou volbou. 
Jediné, co knize musím vytknout, je obálka, která se dle mého vůbec nepovedla. Škoda! 

Název: Pochopíš, až budeš velká 
Autor: Virginie Grimaldi 
Přeložila: Alexandra Pflimpflová
Vydalo nakladatelství:Ikar
Rok vydání: 2017
Počet stran: 352
Hodnocení: 100 %

Žádné komentáře:

Okomentovat