neděle 16. února 2020

Červený adresář ukrývá plejádu emocí...

V posledním půlroce jsem moc nečetla. Z více důvodů. Když jsem zase dostala chuť vrátit se ke čtení, říkala jsem si, že musím vsadit na nějakou "topku," na nějakou tutovku, na něco, co mě přiměje zase se ponořit do písmenek. Vybrala jsem si Červený adresář a záhy se ukázalo, že líp jsem zvolit opravdu nemohla. 



Když bylo Doris deset let, dostala od tatínka červený adresář a k němu doporučení, aby do něj sbírala přátele a kontakty na důležité lidi. Adresář ji provázel celým životem. Životem, který se teď chýlí ke konci. A tak Doris, žena, která nikdy neměla děti a která je na světě úplně sama, začne pro svou praneteř sepisovat své vzpomínky, příběh svého života. Opírá se přitom o kontakty v červeném adresáři, který poctivě vedla více než osmdesát let... 

V knize najdete Dorisiny vzpomínky na dětství, které skončilo smrtí jejího tatínka, vzpomínky na módní průmysl ve třicátých letech a mihne se tu i druhá světová válka. S hlavní hrdinkou ochutnáte radosti a lesk večírků, i neskutečnou bídu a boj o přežití. A samozřejmě nechybí ani láska... 

Ačkoliv na Databázi knih má Červený adresář v tuto chvíli 87 %, a tudíž se zřejmě dalo čekat, že to bude výborná kniha, je to román, který mě nesmírně překvapil. Autorce se na relativně malý prostor (knížka má jen 288 stran) podařilo vtěsnat velmi dojemný, a přitom laskavý a snadno uvěřitelný příběh jednoho života. 

Červený adresář je plný naděje, bolesti, lásky i zklamání. Je to příběh, který Vás přesvědčí o tom, že chyby děláme v životě úplně všichni. Ve skutečnosti ale nikdy není tak zle, jak se na první pohled zdá. Je ovšem potřeba se nevzdávat a osudu čelit s odhodláním a hlavou vztyčenou. Hlavní hrdinka Doris Vám v průběhu knihy vysvětlí, že vždycky je cesta a že se nikdy a za žádných okolností nesmíte vzdát. 

Sečteno a podtrženo - Červený adresář je kniha, která se bude líbit zaručeně i náročnějším čtenářům. Je to kniha, kterou přečtete jedním dechem. Navíc díky krásné obálce bude dělat v každé knihovně velkou parádu. 

Název knihy: Červený adresář
Autor: Sofia Lundbergová 
Přeložila: Karolína Kloučková 
Vydalo nakladatelství: Euromedia Group - Ikar 
Rok vydání: 2018
Počet stran: 288 
Hodnocení: 100 %



Žádné komentáře:

Okomentovat