sobota 7. března 2020

Matčina hra je hlavně o rodinných vztazích


Psychothriller Matčina hra mě zaujal hned, jakmile se objevil na pultech knihkupectví. Ovšem protože thrillery nejsou můj žánr, rozhodla jsem se s případnou koupí počkat. Pak mi domů dorazil vánoční balíček od Sabinky z blogu Knižní kavárna (odkaz ZDE) a bylo rozhodnuto. Tím spíš, když jsem si přečetla recenzi od Janičky Hlavičkové z blogu Knihy na cestách, který najdete TADY. Janička thrillery louská jeden za druhým, takže už je náročný čtenář, a z Matčiny hry byla nadšená.... 


Emily je přesvědčená, že potkala perfektního muže a že na ni čeká život snů. Mohlo by to tak být – kdyby ovšem neexistovala Pammie – Adamova matka. To, co by mělo obě ženy spojovat – láska k jednomu muži – je naopak rozděluje. A Emily záhy zjišťuje, že Pammie se neštítí ničeho, jen aby dosáhla svého. Chce mít zkrátka Adama jenom pro sebe. A své „sokyni“ to začne dávat najevo velice rychle a velice nevybíravým způsobem…


Matčina hra mě opravdu překvapila – už jen tím, jak moc čtivá je. Děj plyne rychle kupředu, takže knížka nemá žádná hluchá místa. Čtení Vám bude ubíhat jedna radost.
Hlavní hrdinka mi byla velice sympatická, zatímco Adamovu matku jsem od prvopočátku nesnášela.  Před Emily musím smeknout klobouček. Byla neskutečně trpělivá a za všech okolností doufala v tu lepší variantu, což mi bylo blízké.

Závěr knížky byl velice překvapivý, napínavý a pro mě nepředvídatelný. Je tam opravdu veliký obrat. Ovšem když pominu úplný konec, Matčinu hru bych psychothrillerem určitě nenazývala. Je to „malé rodinné drama,“ které ocení ženy mající v oblibě knížky o mezilidských vztazích. Pokud rádi nahlížíte takříkajíc „pod pokličku“ a zkoumáte lidskou psychiku, je tato kniha jednoznačně pro Vás. 

Za přečtení Matčina hra určitě stojí, mně se moc líbila. Napsaná je velice dobře - rozhodně chytne, nudit se v žádném případě nebudete. 

Název: Matčina hra 
Autor: Sandie Jonesová 
Přeložila: Michaela Martinová 
Vydalo nakladatelství: Cosmopolis (Nakladatelský dům Grada)
Rok vydání: 2019
Počet stran: 352
Hodnocení: 90 %

Žádné komentáře:

Okomentovat