sobota 2. ledna 2021

Nejlepší knihy roku 2020

 

Přátelé, vítám Vás v novém roce! Doufám, že jste si naplno užili vánoční svátky i silvestrovské oslavy a do roku 2021 vstupujete s dobrou náladou. :-) 


V poslední dekádě loňského roku jsem se rozhodla, že se naplno vrátím ke čtení a začnu zase natáčet a bloggovat o knihách. Mé rozhodnutí přišlo opravdu až v samém závěru roku a tomu odpovídá i počet loni přečtených knih - zvládla jsem pouhých 13 kousků! Ostuda je to neskutečná, ale rozhodla jsem se, že se vztyčenou hlavou začnu znova a v roce 2021 bude mé čtecí skóre určitě lepší - tak uvidíme. :-) Držte mi palce!


Protože i přes ten malý počet přečtených knih jsem měla v roce 2020 štěstí na samé krásné kousky, rozhodla jsem se shrnovací článek přece jen sepsat a vybrat tři nejlepší. V tomto článku Vám tedy chci ukázky tři knížky, které se dotkly mého srdce a které v sobě ukrývají skutečně krásné a dechberoucí příběhy. 



První je román ČERVENÝ ADRESÁŘ

Je to příběh života stařičké paní Doris, která v deseti letech dostala od tatínka červený adresář, který pořád má, a do kterého si celý svůj život zapisuje kontakty na lidi, které potkala. Když cítí, že jí nezbývá mnoho času, začne Doris sepisovat své vzpomínky a červený adresář jí v tom vydatně pomáhá... 

Překrásná kniha, která Vás určitě nezklame. Čte se jedním dechem, je to opravdu výborně napsaný příběh plný emocí. Knížka s krásnou obálkou, která je určitě vhodná i pro náročnějšího čtenáře a pro čtenáře, který s hrdiny rád stráví mnoho času. Děj plyne rychle kupředu. Závěr je hodně dojemný. Opravdu knížka, která na mě velice zapůsobila. Více si o ní můžete přečíst ZDE



Druhou knihou, která se mi v loňském roce líbila nejvíc, je román ZLATÁ KLEC. 

Hlavní hrdinka této knihy se jmenuje Faye. Manželovi pomohla vybudovat prosperující firmu, porodila mu krásnou dceru a budí dojem dokonalé manželky. Přesto ji Jack jednoho dne zradí. Když se Faye probere z prvotního šoku, na řadu přichází to, co bývá nejsladší - pomsta. A Faye je odhodlaná manželovi všechno vrátit i s úroky. 

Napínavý, strhující a skutečně do posledního písmenka promyšlený thriller, od kterého jsem se nedokázala odtrhnout, a který (mám-li skutečně napsat článek o nejlepších knihách), tady prostě být musí. Pro mě nezapomenutelná kniha. Šokující a opravdu velice čtivá. Autorka věděla naprosto přesně co dělá a skvěle využila potenciál příběhu. Smekám. A vřele doporučuji! Knihu najdete ZDE



Poslední knihou z mého výběru je SÍLA DÁVNÝCH TAJEMSTVÍ. 

V této knize jsou dvě časové roviny a také novinářka Džaja, která má v životě jedno velké trápení - prodělala už tři samovolné potraty. A aby toho nebylo málo, propadla se do deprese a s manželem se odcizili. Zlomená mladá žena si odjíždí odpočinout do Indie. Chce tam najít svoje příbuzné, o kterých toho moc neví. Neví ovšem, že v minulosti její rodiny, se skrývá nejedno tajemství... 

Krásný, neuvěřitelně čtivý a dojemný příběh, který je plný emocí, barev a vůní. Opravdu knížka, na kterou nezapomenete. Děj má spád a o překvapivé zvraty není nouze. Příjemným bonusem je v románu popis indické kultury a indického jídla, který je nenásilný a v knize má svůj význam. Opravdu knížka, která se vepsala do mého srdce a kterou doporučuji úplně všem. Více si o ní můžete přečíst TADY


Přátelé, v tuto chvíli je to vše, co jsem Vám chtěla sdělit. 

Užívejte začátek nového roku... a slibuji, že to na blogu zase ožije. Plánuji recenze a budou knižní články i články z mého osobního života. 

Knižní večírek můžete podpořit na facebooku - ZDE. 

Youtube kanál najdete TADY

Mám i Databázi knih, kterou najdete ZDE


Žádné komentáře:

Okomentovat