pondělí 5. dubna 2021

Přišel jsi, když venku pršelo - knížka s pěkným příběhem, ale nepodařeným koncem...

Knížky českých autorů obvykle nemají takovou reklamu, jako ty ze zahraničí, ale prvotina mladé české autorky Sandry Rokosové, kterou vydalo NAŠE VOJSKO, mi přesto neunikla. Knížka má velice pěknou obálku a pro mě lákavou anotaci a na seznamu "Chci si koupit," jsem ji měla okamžitě, jakmile jsem zjistila, že bude vycházet. 

Danuška Goliášová, kterou určitě znáte ze skupiny Knížka moje společnice a z jejího youtube kanálu, mi román PŘIŠEL JSI, KDYŽ VENKU PRŠELO koupila jako dárek k MDŽ. Neplánovaná a předem neavizovaná zásilka mi udělala obrovskou radost. Tak velkou, že jsem se do čtení této knihy pustila prakticky okamžitě.

Jak to dopadlo? Čtěte níže. 

Knížka PŘIŠEL JSI, KDYŽ VENKU PRŠELO vypráví příběh mladé ženy Alice, která si bere svého přítele Richarda. Nemají kde bydlet a zadlužovat se nechtějí, takže nakonec skončí v domě Richardovy matky Miriam. Podle očekávání to nedělá dobrotu, a tak se Richard rozhodne jet na vojenskou misi do Afgánistánu a tam vydělat nějaké peníze na vlastní bydlení. 

Pro vztah Alice a Richarda je to ovšem počátek konce. Působení v armádě Richarda změní a Alice potkává svou osudovou lásku. V té době už má ale malého synka. A ani Pavel to nemá v životě bez komplikací...

Román PŘIŠEL JSI, KDYŽ VENKU PRŠELO je za mě velmi nadějná prvotina. Knížka je psaná velice jednoduše, ale pro mě byla čtivá a rychle mi to odsýpávalo. Chvílemi jsem měla pocit, že sedím s kamarádkou někde v kavárně, a ta mi vypráví svém životě... a bylo to příjemné. 

Hlavní hrdinku jsem si oblíbila a byla mi blízká. V reálném světě bych se s ní určitě chtěla přátelit. Příběh jako takový jsem autorce věřila bez problémů. Celkově jsem u knížky strávila moc příjemné chvíle a bavila mě. 

Co mě ovšem neskutečně naštvalo, je úplný závěr knihy, který je jak vystřižený z béčkového amerického filmu a celé mi to pokazil! Konec je kýčovitý a pro mě naprosto neuvěřitelný. Nemohu Vám tady napsat, o co přesně jde, abych Vám zbytečně nespoilerovala, ale... no, prostě konec to totálně zabil a knihu posunul o několik levelů níže. 

V reálu by se to takhle určitě nestalo, takhle to prostě v životě neděje. Konec se autorce vůbec nepodařil. Ta kniha je vystavěna na reálném příběhu reálné dvojice a s tím se mělo počítat. To, jak to dopadlo, je úplně přitažené za vlasy, konec je navíc zcela otevřený. Čekala jsem něco mnohem lepšího. 

Celkově ovšem knihu hodnotím vysoko, protože já jsem se bavila. Pokud si chcete odpočinout, a hledáte opravdu hodně nenáročnou  a milou oddechovku, mohl by se Vám tento román určitě líbit. Doufám a věřím, že autorka ještě něco napíše, protože talent rozhodně má. 

Palec nahoru také za krásnou obálku a celkově vydařenou grafickou podobu knihy. Vzhled této knížky se vydařil na jedničku s hvězdičkou. 

Název: Přišel jsi, když venku pršelo 
Autor: Sandra Rokosová
Vydalo nakladatelství: Naše vojsko 
Rok vydání: 2021
Počet stran: 336
Hodnocení: 80 %

1 komentář:

  1. Ahoj. O knize uvažuji, že bych knihu časem vyzkoušel, ale ještě to promyslím. Je škoda, když autorka pokazí závěr. Může to působit jako výsměch čtenářům. Obálka je moc pěkná. :)

    OdpovědětVymazat