sobota 28. dubna 2018

Příslib naděje potěší, ale ničím nepřekvapí...


Na australskou spisovatelku Tamaru McKinley nedám dopustit a do jejích knížek jsem se naprosto zamilovala. Zvlášť poté, co jsem si přečetla její údajně životní dílo - román Poslední valčík. Objevila jsem ho zcela náhodou v jednom pražském antikvariátu a opravdu mě nadchnul. Krásná atmosféra, nevšední a na emoce bohatý příběh, který místy šokuje.... Poslední valčík jsem zkrátka "zhltla jako malinu" a osudy hlavních hrdinů řádně oplakala, takže není divu, že tento příběh považuji za poklad ve své knihovně. I z tohoto důvodu jsem byla na "Příslib naděje"  jaksepatří natěšená. Bohužel, záhy se ukázalo, že až příliš. Příslib naděje totiž "valčíkových" kvalit rozhodně nedosahuje. Naopak... místy se mi zdálo, že autorce tak trochu dochází dech. 


Hlavní hrdinka Příslibu naděje se jmenuje Fleur a potkáváme se s ní ve chvíli, kdy neprožívá zrovna šťastné životní období. O to víc ji překvapí informace, že po tetě, o níž ani nevěděla, že existuje, zdědila farmu v odlehlé části Austrálie. Protože shodou okolností Fleur zrovna přišla o práci i o muže, se kterým plánovala budoucnost, rozhodne se, že se na své dědictví zajede podívat. Na farmě nalézá kromě jiného také tetiny deníky a postupem času odkrývá nejen její, ale i svůj životní příběh...

Jak jsem již psala v úvodu, od této knihy jsem měla příliš velká očekávání. Opět tady najdete dvě časové roviny - minulost a současnost - a dva příběhy, které se na závěr propojí. Linka z minulosti ale tentokrát není nijak zvlášť propracovaná, což mě zklamalo. Jako by to celé autorka šila horkou jehlou,  s cílem mít co nejrychleji splněno a odevzdáno. Příběh měl v sobě velký potenciál, který ovšem zůstal nevyužitý. 

Happyend v závěru je předpokládaná nutnost - vyústění románu bylo pěkné. Konci nechyběla ani trocha napětí. 

Celkově ovšem román Příslib naděje hodnotím jako průměrné čtení pro ženy, které ničím nevyčnívá z žánrového houfu. Je to pěkné a nenáročné, oddechovka na víkend, nebo na dovolenou. Žádný hlubší dojem ve mně Přílib naděje nezanechal a bohužel se domnívám, že starší knihy autorky jsou napsané mnohem lépe. Tato kniha se dle mého soudu tak úplně nepovedla... 

Název: Příslib naděje
Autor: Tamara McKinley 
Přeložila: Blažena Kukulišová 
Vydalo nakladatelsví: Alpress (edice Klokan) 
Rok vydání: 2016
Počet stran: 336
Hodnocení: 70 %





Žádné komentáře:

Okomentovat