úterý 7. srpna 2018

Bábovky se povedly a ženám budou chutnat...


Měla být úspěšnou právničkou. Místo toho píše bestsellery a stará se o dvě malé děti a manžela. Řeč je o Radce Třeštíkové, jedné z nejlepších a nejčtenějších současných českých spisovatelek. Určitě ji znáte. Já jsem si Radčinu prvotinu - knížku "Dobře mi tak" -  přečetla jen pár dní po vydání. Už v průběhu čtení jsem tušila, že se na naší literární scéně objevil poklad, člověk, který románům pro ženy přihraje "čerstvý vítr do plachet." Nemýlila jsem se. Radčina druhá knížka "To prší moře" bude navždycky mojí srdcovkou, protože mi (kromě jiného) pomohla překonat smrt milovaného tchána. Bábovky Moři sice konkurovat nemůžou, ale rozhodně mě nezklamaly. Pokud máte rádi dobře promyšlené příběhy s naprosto uvěřitelnými hrdinkami (a z nějakého důvodu Vás tato knížka zatím míjela), zkuste je. 


V Bábovkách na Vás čeká hned dvanáct žen, dvanáct osudů a dvanáct povídek, které jsou vzájemně propojené do jednoho románu. Dámy jsou opravdu "generační všehochuť" - najdete tady milenku ženatého muže, manželku, kterou její muž podvádí, osamělou seniorku, na kterou její dcera nemá čas, ženu, která se už řadu let těší na vnoučata a teď se musí vyrovnávat s tím, že její jediný syn je gay...

Příběhy jsou  velice dobře vymyšlené a propojené, je vidět, že si s tím autorka dala velikou práci. 

Hlavní hrdinky jsou obyčejné ženské z masa a kostí, ženské, které sice rozhodně nedělají všechno dobře, ale zato jste si stoprocentně jisti, že v dané chvíli (a ve své situaci) dělají maximum. Nikdo tady není vyložený "záporák" nebo "anděl." Při čtení si budete uvědmovat, že řeč je o Vašich kamarádkách, o kolegyních z práce a o rodičích. Možná dokonce poznáte sebe. Já jsem se našla. :-)

Abych to zkrátila - Bábovky JSOU VÝBORNÉ. Rozhodně stojí za přečtení. Je to taková ta knížka, kterou si vezmete večer na terasu, nebo na balkon, a nedáte si pokoj, dokud ji nedočtete. Čtou se samy, stránky Vám budou ubíhat i bez většího snažení. Z dlouhobého hlediska ve Vás Bábovky asi nic moc nezanechají, ale pobavíte se. Zpříjemníte si večer nebo dovolenou. A zase jednou se přesvědčíte, že všude je něco a nic není tak růžové, jak se to na první pohled jeví. 

Tleskám autorce - za tu propojenost povídek a taky za to, jak skvěle zachytila ženský úděl a myšlení. 

Výborné, pohodové počtení! Moc doporučuji. 

Název: Bábovky
Autor: Radka Třeštíková 
Vydalo nakladatelství Motto
Rok vydání: 2016
Počet stran: 328
Hodnocení: 100 %




Žádné komentáře:

Okomentovat