neděle 7. března 2021

Doma už vyhlížíme jaro...

 Přátelé! Přeju Vám všem krásný den! 

Taky už vyhlížíte jaro? V posledních dnech se počasí umoudřilo, takže to není nic těžkého. Už i náš byt se převlékl do jarního kabátku a myslím, že mu to sluší. Chcete se taky podívat? Zvu Vás dál. 


Tulipány a narcisy - moje radosti posledních dnů. Mám tyhle jarní kytičky moc ráda. Nejsou drahé, a pokud znáte pár vychytávek, dělají parádu relativně dlouho. Věděli jste, že tulipány mají rády opravdu ledovou vodu? Doporučuje se přidávat během dne do vázy kostky ledu. Vyčetla jsem to z různých časopisů pro ženy, a i když jsem tomu zpočátku moc nevěřila, funguje to! Když se nad tím zamyslíte, není to zas až tak překvapivé - jsou to koneckonců jarní kytičky a počasí je rádo nevyzpytatelné. Takže mám v mrazáku naplněné pytlíky na led a čas od času do vázy nějakou tu kostičku přidám. Tulipány díky tomu vydrží krásné i celé dva týdny. 




Narcisy jsou opravdoví držáci, které mám ve váze moc ráda. "Rozdýchají" totiž i to, když na ně tu a tam zapomenu. 



Maminka mého muže Mária pochází z východního Slovenska a je to velice rázná a snadno zapamatovatelná žena, která se takříkajíc "s ničím nemaže." Nemůžu říct, že se vždycky shodneme, ale společnou máme minimálně jednu zálibu - obě milujeme kytičky. Tchýně mě jimi doslova zásobuje a já jsem jí za to neskutečně vděčná. Truhlík, který vidíte níže, jsem od ní dostala na začátku tohoto roku. Zaléváme ho třetí týden. Amarylisy krásně vyrostly a myslím, že se co nevidět budeme těšit z květů. 






Nevím, jestli amarylisy znáte. Jsou to nádherné květiny! Tento mám z loňského roku. Začali jsme ho zalévat později, takže se teprve klube. Ale věřím, že stejně jako loni, i letos mi vykvete. Má krásné, červenobílé květy. 


A radost mi dělají i moje vánoční kaktusy, které mám taktéž od partnerovy maminky. Všechny mi nařízkovala z vlastních rostlin. Jako první jsem dostala Aničku, kterou vidíte na obrázku níže. Anička byla jedna z prvních kytiček, které jsme tady měli. Je s námi celých devatenáct měsíců a kvete úplně od počátku. Nevykvetla jen loni na Vánoce, ale to nebyla její chyba. Jeli jsme tenkrát na týden na Moravu k mé babičce, a když jsme se vrátili, našla jsem popadaná, uschlá poupata. Zřejmě měla žízeň a nezvládla své děti živit.... 

Mimochodem omluvte to špinavé okénko za ní, je špinavé z toho, jak ji každý den rosím z rozprašovače. Nemá cenu to okno zatím umývat. Minimálně dokud bude mít květy. To poupě, které vidíte na fotce, totiž není jediné. Pokud opravdu všechny vykvetou, bude mít nejméně čtyři květy. 


A toto je Amálka, kterou jsem od tchýně dostala loni na Vánoce. Za tu dobu, co ji máme, bude kvést už podruhé. Zatím měla ale vždycky jen jeden květ. Kvete oranžově. 


Málem bych zapomněla na primulky. Najdete je v každém větším supermarketu. Jsou levné a hýří barvami. Můj skvělý muž mi je nosí z práce. 



Poslední, co Vám ukážu, jsou naše truhlíky, které jsme osázeli tento týden. Je to už podruhé, co jsme je osázeli společně, a mně to připadá naprosto neuvěřitelné. Máme hlavně bylinky - bazalku, rozmarýn a tymián. Můj muž je v kuchyni rád používá. Letos poprvé zkoušíme jahůdky. Možná, že ani nevyrostou... ale stejně mám radost. 




Tak a to je ode mě pro tento článek všechno. Děkuju za Váš čas a případné komentáře! Co Vy a bylinky? Sadíte? Pěstujete? Dejte mi to vědět, budu moc ráda. A pokud nepěstujete, nedělejte si z toho hlavu! My máme s Vaškem štěstí, protože v našem bytě vyroste téměř vše. I když nemáme balkon, máme krásný, světlý byt se spoustou oken. Stačí dát truhlík na parapet a nechat to na přírodě, ať si poradí. :-) Jo a taky pomáhá, když kytičky pojmenujete a projevujete jim vděčnost. Já mám ty v květináčích pojmenované všechny a věřím, že to vnímají. 

Zkuste to. :-) Třeba to zabere i u Vás. 

Žádné komentáře:

Okomentovat