sobota 27. března 2021

OKÉNKO DO NAŠÍ KUCHYNĚ: OBĚDY, které jsme baštili v březnu...

 


Přátelé! Přeji Vám všem krásný den! 

Protože se Vám texty na mém blogu líbí a články jsou hodně čtené, přicházím s novou rubrikou z osobního života. Tentokrát na téma, které dokáže potěšit lidi napříč generacemi - JÍDLO. 🙏 V tomto příspěvku s Vámi ale nebudu sdílet recepty - ukážu Vám jen fotografie jídel, které jsme v průběhu měsíce jedli. Já sama mám takové články na blozích, které sleduji, moc ráda a baví mě fotky dobrot sledovat také na instagramu. Tak snad Vás dneska potěším. 

Než začneme, mějte prosím na paměti, že se jedná o reálné fotky skutečného jídla, které nejsou nijak aranžované a připravované dopředu - to zaprvé. Za druhé všechna jídla, která uvidíte, připravoval můj muž. Je to výborný kuchař, který má rád jídlo a rád vaří poctivě. Jsme spolu skoro tři roky a za tu dobu jsem od něj nejedla nic, co by mi nechutnalo. Každé jídlo je pro mě malý zážitek, na který se těším.  A pro úplnost - já u nás doma vůbec nevařím. Neumím to a není ani potřeba abych to uměla - jak vidíte, Vašek to v pohodě zvládne. :-)

Na úvodní fotce vidíte zelňačku, kterou jsme jeden den obědvali. Pokud je u nás tato polévka, už další jídlo k obědu nevaříme. Není to potřeba. Zelňačka je hutná, plná brambor a uzeného a také s pikantní klobáskou... mně stačí bohatě talíř bez pečiva, s pečivem ovšem zasytí i "velkého" chlapa. 


A jako další jídlo je tady ČOČKA NA KYSELO s uzeným. Luštěniny mám obecně hodně ráda. A  čočku obzvlášť. 


Dále jsme v březnu poprvé vyzkoušeli kuskus a neskutečně nám to chutnalo! Vašek zvolil variantu s tuňákem a vařenou zeleninou. Bylo to rychlé, byla toho hromada a z mého pohledu to i odpovídalo všem dietním pravidlům. Pokud se ptáte na servírování, tak se Vašek rozhodl kuskus před podáváním umístit do formiček na tartaletky. Vypadalo to pak hezky na talíři. 



Abyste nepodlehli dojmu, že jíme jen zdravě - v březnu se u nás pekl i bůček. Bůček se zelím a bramborovým knedlíkem já naprosto miluju, třebaže to asi není "tak úplně holčičí" jídlo. Když se nad tím zamyslím, obecně jsem asi spíš na českou klasiku, než na nějakou exotiku. Bůčku vždycky pečeme větší kousek na více dní, a když náhodou zbyde, rozemeleme ho na pomazánku a mažeme na chleba - neskutečná dobrota. 



Jako další Vám ukážu tortilly plněné mletým masem a zeleninou - s jarním salátkem. Je to hovězí burrito - jídlo, které mi v březnu jednoznačně nejvíc chutnalo a na které se (doufám) můžu těšit brzy znovu. 



Po tortillách jsme měli kuře upečené jako kachnu s červeným zelím. Musím se přiznat, že já jsem člověk, který miluje i kachnu, ale kuřátko v této podobě mě naprosto uspokojuje. 💗


A teď přichází na řadu moje úplně nejoblíbenější jídlo - které dokonce předstihlo i favorizované tortilly - ŘÍZEK! S bramborovou kaší ho nikdy nic nepřekoná...💗



Poslední fotografie dnešního příspěvku patří palačinkám. Palačinky u nás děláme opravdu hodně často, jsou to naše stálice. Jíme je jako snídani, oběd i večeři - vůbec nezáleží na části dne. Já je mám nejraději s marmeládou a šlehačkou, můj muž je miluje s tvarohem... a tak míváme na stole většinou oboje. 




Přátelé, fotek mám pro Vás daleko více, takže to budu muset rozdělit na části a příště Vám třeba ukážu naše snídaně a večeře. Moc děkuju, pokud jste došli až sem. Napište mi, jaké je Vaše oblíbené jídlo, jakou kuchyni preferujete... a jestli máte rádi řízek. 😅

Pokud podpoříte KNIŽNÍ VEČÍREK sledováním na facebooku, budu moc ráda. Stačí kliknout ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat