sobota 15. května 2021

Dětské zoubky překvapí čtivostí a brutalitou. Nejsou vhodné pro rodiče malých dětí

 

Thriller Dětské zoubky jsem koupila náhodně v akci u Dobrovského, kde byl ve výprodeji za 99,- korun. Od knížky jsem nic moc nečekala, protože nakladatelství Omega se mi do vkusu trefí jen opravdu málokdy. 
O to větší je moje překvapení po dočtení, protože tento thriller nemůžu hodnotit jinak, než na pět hvězd. 

Máme tady hned dvě hlavní hrdinky - Suzette a Hanu. Příběh vyprávějí "na střídačku" po kapitolách - matka a dcera. Suzzete se nedaří navázat s Hanou vztah a má pocit, že jí sedmiletá dcera vytrvale odmítá. 

Celou situaci ještě zhoršuje skutečnost, že Hana nemůže - nebo nechce - mluvit, přestože podle všech lékařů je naprosto zdravá... 

Za mě skvělé počtení, přátelé! Knížka je napsaná neuvěřitelně čtivě a každá kapitola končí tak, že prostě musíte číst dál. Děj plyne rychle kupředu - přispívá k tomu už zmíněné střídání vypravěčů. Suzette mi bylo chvílemi velice líto a fandila jsem jí. Naprosto jsem chápala její pocity. 

Dětské zoubky se nedaly odložit. Jsou napínavé, svižné a svým způsobem fascinující. Čte se to jedním dechem.  Odcházela jsem od nich jen velmi nerada. Závěr se tipnout dle mého nedá. 

Jediné, co mě trochu zklamalo, je úplně otevřený konec. Nevím, co jsem čekala, ale rozhodně jsem nečekala, že Dětské zoubky skončí takhle. Čtete, čtete, čtete, hltáte stránku za stránkou... a najednou KONEC? Opravdu? Vážně? Chvíli jsem si říkala, jestli mám v knížce všechny stránky... ale ano, opravdu. Jsou tam všechny. 

I tak si ale knížka zaslouží plných 100 %, protože mě to zkrátka bavilo. Místy je to ovšem hodně drsné a syrové a padala na mě tíseň. Pokud máte malé děti, nebo pokud děti v dohledné době plánujete, zvažte, zda do knihy jít. 

Název: Dětské zoubky
Autor: Zoje Stage 
Přeložila: Lenka Petrášková 
Vydalo nakladatelství: Omega 
Rok vydání: 2019
Počet stran: 360
Hodnocení: 100 %






Žádné komentáře:

Okomentovat