čtvrtek 23. dubna 2020

Síla dávných tajemství Vám vžene slzy do očí...

Román Síla dávných tajemství jsem dostala jako dárek k loňským Vánocům. Knížku jsem měla na svém seznamu na Databázi knih v sekci "Chci si koupit," takže když jsem ji pod stromečkem rozbalila, moje radost byla opravdová a naprosto nehraná. Román mě lákal krásnou obálkou i anotací, ve které se mihla Indie. Indie jako země mě fascinuje a mám ráda tamní kuchyni. Když k tomu připočteme, že by se mělo jednat o dojemný příběh o nezdolné síle lásky, v podstatě nebylo co řešit... 


Hlavní hrdinka této knihy se jmenuje Džaja, žije v New Yorku a pracuje jako novinářka. V uplynulých letech několikrát potratila, což uštědřilo bezpočet ran jejímu manželství, které se aktuálně rozpadá... V zoufalé snaze "dát se zase dohromady" Džaja impulzivně odjíždí do Indie, země, ze které pochází oba její rodiče. 

Od cesty si slibuje nejen změnu prostředí, ale také to, že se dozví něco víc o své rodině a předcích, se kterými se nikdy nesetkala. A má štěstí... V domě, ve kterém vyrůstala její matka (se kterou si Džaja dodnes příliš nerozumí) totiž narazí na sluhu své babičky, který jí začne vyprávět příběh plný tajemství... 

Síla dávných tajemství je neuvěřitelně čtivá, dojemná a na zvraty bohatá kniha, která ve Vás rozehraje spoustu emocí. Když jsem tento román  brala do rukou, obávala jsem se toho, že je na mě příliš tlustý - zbytečně. Jakmile se jednou začtete, knihu už neodložíte. Každá kapitola končí tak, že prostě musíte číst dál... 

Síla dávných tajemství je kniha plná těžkých rozhodnutí, lásky i příkoří. Žádná červená knihovna, ale skvělá rodinná sága o tom, že zatímco některé věci jsou dané, o jiných si v životě rozhodujeme jen my sami. 

Autorka mě do poslední chvíle překvapovala. Příběh má skvěle vymyšlený, žádné hluché místo tu nenajdete. Bavila mě i indická kultura - nenásilný popis tamní kuchyně i zvyklostí. Příběh to skvěle doplňovalo a dozvěděla jsem se hodně nového.

Knížku rozhodně doporučuji k přečtení, stojí za to!

Název: Síla dávných tajemství 
Autor: Sejal Badaniová 
Přeložila: Alexandra Niklíčková 
Vydalo nakladatelství: Fortuna Libri 
Rok vydání: 2019
Počet stran: 400
Hodnocení: 100 %






Žádné komentáře:

Okomentovat